تعرض امریکا به  هواپیمای ماهان از طریق حقوقی و قضایی قابل پیگیری است

کنعانی مقدم با بیان اینکه ایران می تواند تعرض به هواپیمای ماهان را از طریق حقوقی و قضایی پیگیری کند گفت: تعرض به این هواپیما با نقشه آمریکا و صهونیست ها بوده و راه ارتباطی بکار گرفته شده در این عملیات یکی از پایگاههای نظامی این دولت در طنف بوده است.

«حسین کنعانی مقدم» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ماهان گفت: چنین عملیات هایی قطعا با برنامه قبلی و با طرح و نقشه مشترک آمریکا و صهیونیست ها انجام شده است و راه ارتباطی که  در این عملیات استفاده شد از منطقه طنف که پایگاه نظامی آمریکایی ها است بود.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: این منطقه توسط آمریکایی ها اشغال شده  و در مرز بین سوریه، اردن و عراق قرار دارد. این راه ارتباطی بین المللی است و آنها در این راه سه هدف را دنبال می کردند که هر سه با شکست مواجه شده است.

 

کنعانی مقدم تصریح کرد: آمریکا قصد داشت آن منطقه را پرواز ممنوع کند و یا  این راه ارتباطی را از فعالیت و حیات خارج کرده و در پی آن بود که با آن تهدید وانمود کند که این هواپیما، نظامی است و تسلیحات نظامی حمل می کند و مقصد آن سوریه و لبنان است و به دنبال آن بود که بر اساس تحریم های تسلیحاتی ایران پرونده ای را در سازمان ملل مفتوح نگه دارند.

 

دبیر کل حزب سبز یادآور شد: آمریکا قصد داشت این هواپیما را در آسمان با عملیات تروریستی برباید و با فرض اینکه پرسنل هواپیما همگی نظامی هستند آن را به سرزمین های اشغالی انتقال دهد و پرسنل آن را گروگان بگیرد که با اقدام شجاعانه خلبان عملا این طرح خنثی شد.

 

وی گفت: آمریکا قصد داشت در پوشش این هواپیما به سیستم های پدافند هوایی سوریه نزدیک شود و سوریه نیز با عنوان اینکه جنگنده ای نزدیک این کشور شده است، به سمت این هواپیما شلیک کند و روابط ایران با سوریه را با چالش مواجه کنند.

 

کنعانی مقدم تصریح کرد: آمریکا به دنبال آن بود که با این اقدام خطوط هوایی به سمت سوریه و لبنان را با چالش مواجه کند و تحریم ها را در این مسیر اعمال کند. معتقدم تمام تلاش های آنها با شکست مواجه شد و اکنون می توان گفت که این حق جمهوری اسلامی است که می تواند این موضوع را از مسیر حقوقی، قضایی و حتی سازمان های بین المللی و مقابله به مثل با آنها را پیگیری کند.

 

وی گفت: اکنون پیروز صحنه جمهوری اسلامی است. ما می توانیم در خلیج فارس به بهانه بازرسی بصری آمریکا تمام خطوط هوایی آنها را در این منطقه به بهانه بازرسی و کنترل مجبور به نشستن هواپیما در فرودگاه های ایران و بازرسی آنها کنیم./

 

 

کد خبر 953877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha