صادرات ۹۵ میلیون دلاری کالاهای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند به عراق

موسوی با بیان اینکه طی دو هفته پس از بازگشایی دروازه صادراتی منطقه آزاد اروند، ۹۵ میلیون دلار کالاهای غیرنفتی به کشور عراق صادر شد گفت: سال گذشته حدود یک‌میلیارد کالا از منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد.

«سیدعلی موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به صادرات کالاهای غیرنفتی از این منطقه به کشور عراق اظهار کرد: پس از بازگشایی دروازه صادراتی منطقه آزاد اروند طی دو هفته گذشته کالا‌هایی شامل مواد غذایی، آبزیان پرورشی، مصالح ساختمانی، تره‌بار، کالای خانگی و صنعتی، آهنآلات و وسایل مکانیکی به کشور عراق صادر شده است.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: صادرات کالا به عراق از منطقه آزاد اروند در ۱۸ تیرماه امسال پس از چهارماه وقفه بر اثر شیوع بیماری کرونا مجدد از سر گرفته شده که خوشبختانه صادرات کالا به عراق از منطقه آزاد اروند با فعال شدن شبانه‌روزی مرز شلمچه شتاب گرفته است.

 

وی بر لزوم بازگشایی دروازه دوم منطقه آزاد اروند برای صادرات کالا به عراق تاکید کرد و اذعان داشت: امیدواریم با گفتگو و رایزنی با مقام‌های عراقی دروازه دوم صادراتی منطقه آزاد اروند در منطقه شلمچه که زیرساخت‌های آن آماده است را به زودی بازگشایی کنیم.

 

موسوی خاطرنشان کرد: به‌منظور آسان‌سازی تخلیه و بارگیری کالا، از سوی منطقه آزاد اروند یک دستگاه ایکس‌ری بسیار مجهز با هماهنگی پایانه تجاری شلمچه در این گذرگاه تجاری نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) به عنوان آبی منطقه آزاد اروند همچنان در خدمت صادرات کالا به عراق مورد استفاده قرار گرفته است تصریح کرد: صادرات کالا به عراق از طریق دریایی کم هزینه‌تر و امن‌تر از صادرات از مسیر‌های زمینی است، لذا لازم است صادرکنندگان و تجار برای صادرات بیشتر کالا به عراق از مرز دریایی خرمشهر استفاده کنند.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه سال گذشته حدود یک‌میلیارد کالا از منطقه آزاد اروند به عراق صادر شد تا این منطقه رتبه نخست صادرات کالا از بین مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص دهد ابراز کرد: صادرات کالا به عراق از منطقه آزاد اروند، علاوه بر مرز دریایی خرمشهر و مرز زمینی شلمچه، از بندر آبادان نیز انجام می‌شود.

 

وی اذعان داشت: خوشبختانه طی دو هفته گذشته که دروازه صادراتی منطقه آزاد اروند به کشور عراق بازگشایی شد تاکنون ۹۵ میلیون دلار کالای غیر نفتی از طریق مرز شلمچه به این کشور صادرات انجام شده است.

 

کد خبر 954020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha