سه شنبه های تکریم میزبان خانواده شهید حسین بنشاسته می شود

پنجمین هفته از آیین معنوی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان و تکریم و تجلیل از خانواده شهید حسین بنشاسته برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: تا کنون 4 هفته از آیین معنوی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان ارشد استان و مسئولان کشوری در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای ایلام برگزار شده است.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با اشاره به اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت چهلمین سالگرد 8 سال دفاع مقدس با ابتکار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می شود، تصریح کرد: این طرح ملی در استان ایلام در طول ۱۴ هفته تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مصادف با هفته دفاع مقدس اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان از خانواده های معظم شهدا، چهره های ماندگار، نخبگان و فعالان عرصه های  مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی محلات و مناطق مختلف روستایی و شهری تجلیل می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: طرح سه شنبه های تکریم به عنوان رویداد محله محور با استفاده از ظرفیت خودجوش و  با محوریت امام جماعت مسجد در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: پنجمین هفته از آئین معنوی سه شنبه های تکریم با حضور مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان در منزل شهید «حسین بنشاسته» برگزار و از خانواده این شهید عزیز تجلیل می شود.

 

گفتنی است شهید«حسین بنشاسته» فرزند رحمان در سال 1311 هجری شمسی در خانواده ای مذهبی  در روستای قلعه جوق از توابع بخش ملکشاهی شهرستان مهران دیده به جهان گشود،  از همان دوران کودکی کمک کار خانواده بود و بعد از انقلاب اسلامی در سن جوانی تشکیل خانواده داد و صاحب 6 فرزند شد.

 

 با آغاز جنگ همسر و 6 فرزندش را رها کرده و برای دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی عازم جبهه جنگ شد، از اوایل سال 62 تا زمان شهادتش یعنی هفتم مرداد ماه 1366 در لشکر 11 امیرالمومنین(ع) منطقه عملیاتی مهران به عنوان بسیجی در گردان های مختلف حضور داشت.

 

مزار شهید حسین بنشاسته در  ارکواز شهرستان ملکشاهی واقع شده است.

کد خبر 954078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha