​پیش بینی بارندگی و آبگرفتگی معابر گلستان  در پایان هفته

رحمان نیا گفت: براساس الگوهای هواشناسی انتظار داریم در پایان هفته شاهد بارش باران، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا رحمان نیا» عصر امروز (دوشنبه 6 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز به واسطه فعالیت سامانه جنوبی جو نسبتاً آرامی را در استان شاهد بودیم و از بعداز ظهر امروز شاهد افزایش ابر در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای استان هستیم.

 

کارشناس هواشناسی گلستان ادامه داد: براساس الگوهای هواشناسی پیش بینی می شود در فردا نیز شرایط آب و هوایی اینگونه باشد و از بعد از ظهر احتمال رعد و برق در مناطق کوهپایه ای و کوهستانی استان وجود دارد.

 

رحمان نیا بیان کرد: در روز  چهارشنبه افزایش دما در بخش های مختلف استان اتفاق می افتد و به دنبال آن وزش باد گرم را خواهیم داشت و از روز پنجشنبه با تضعیف جریان جنوبی شاهد ریزش جریان هوای سرد و خنک خواهیم بود.

 

وی افزود: تغیر و تحولات جریان های جنوبی و شمالی در استان منجر به وزش باد شدید، مواج شدن دریا، رگبار و رعد و برق و کاهش دما می شود و این شرایط تا روز جمعه در استان تداوم خواهد داشت.

 

کارشناس هواشناسی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بارندگی در سطح استان در روز پنجشنبه پیش بینی می شود که معابر عمومی استان دچار آبگرفتگی شود.

 

رحمان نیا افزود: بالا آمدن آب رودخانه ها نیز در پایان هفته دور از انتظار نیست و  در صورت تغییر در الگوهای هواشناسی مطابقاً از سوی رسانه ها اعلام خواهد شد.

کد خبر 954094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha