امام محمدباقر(ع) الگوی تمام و کامل تبین و تشریع دین بودند

حجت‌الاسلام و المسلمین مومنی با بیان اینکه امام باقر(ع) احیاگر عاشورا و واقعه کربلا هستند، گفت:‌ امام محمدباقر(ع) الگوی تمام و کامل تبین و تشریع دین بودند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین مومنی» شامگاه دوشنبه ۶ مرداد به مناسبت شهادت امام محمدباقر(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: طبق فرمایش رهبر انقلاب امام محمدباقر(ع) الگوی تمام و کامل تلاش و مبارزه برای تبین و تشریع دین، کلمه حق و راه انداختن جریان فکری صحیح در روزگار خود بودند.

وی افزود: امام محمدباقر(ع) خطاب به جابر یکی از یاران خود می‌فرمایند ای جابر شیعه اهل‌بیت باید تقوا داشته باشد در غیر این صورت او شیعه ما نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه  در تقوا انسان باید محرمات را ترک کرده و به واجبات عمل کند، عنوان کرد:‌ هرگز کسی که آشکارا معاصی و گناه را انجام می‌‌دهد حتی از محبان اهل‌بیت هم نیست تا چه برسد به این شیعه آنها باشد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین مومنی با بیان اینکه به واسطه شیوع ویروس کرونا همه مقید هستند که دستورات وزارت بهداشت عمل کنند، اظهار کرد: هر عقل سالمی این تقید را قبول دارد، درباره دستورات الهی در آیات قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) هم انسان باید چنین رفتار کند.

 وی با استناد به روایتی از امام محمدباقر(ع) درباره صبر، گفت: صابران کسانی هستند که در انجام واجبات و ترک محرمات صبور هستند.

استاد حوزه علمیه درباره موالات اهل‌بیت(ع)، عنوان کرد: موالات اهل‌بیت(ع) یعنی پیروی از آنها، هر چیزی که بوی مخالفت با آنها را بدهد باید از زندگی ما دور شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مومنی بیان کرد: شیعه واقعی اهل‌بیت(ع) را دوست دارد با دوستان‌ آنها دوست و با دشمنان آنها دشمن است در این زمینه هم منفعت شخصی خود را دنبال نمی‌کند.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) احیاگر عاشورا و واقعه کربلا هستند، خاطرنشان کرد: حضرت بسیاری از جنایات کربلا با چشم خود مشاهده کردند.

 

 

 

کد خبر 954194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha