آسیب‌های کرونا برای ائمه جماعات، خطبا و ذاکران اهل بیت(ع)/ مساجد برخوردار به مساجد محروم کمک کنند

حجت‌الاسلام ادیب یزدی گفت: خطبا، مداحان و ائمه جماعات، خود را وقف مکتب تشیع کرده و باور دارند حضرت ولی‌عصر (عج) متولی رزق آنان است. اما سکوت آنان نباید غافل‌مان کند که این گروه به ویژه در مساجد کم‌برخوردار از آسیب‌دیدگان کرونا هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا جامعه بشری را وارد مرحله جدیدی کرده است، اظهار کرد: کاهش امکان برگزاری حضوری مجالس مذهبی، ترحیم و عروسی، و افزایش برنامه ها در فضای مجازی، تنها یکی از اتفاقات در این دوره است که باید این واقعیت را بپذیریم و آن را از قالب تهدید به فرصت تبدیل کنیم.
 
 
دبیر سابق جامعه مبلغین تهران افزود: کاهش درآمد بسیاری از اقشار جامعه به ویژه کارگران، دبیران حق التدریس و سایر کسانی که حقوق ثابت ندارند، اتفاق تلخ دیگری است که در این دوره روی داد که البته با تدبیر حکیمانه مقام‌ معظم رهبری، حرکت خوبی در کشور برای کمک به این دسته از افراد شکل گرفت که نقش مساجد، هیئت های مذهبی، گروه های جهادی و قرارگاه های فرهنگی در گسترش این حرکت، کم نظیر و بلکه بی نظیر بود.
 
 
وی اضافه کرد: گروه دیگری در کشور با همین مشکل روبرو شد ولی به دلیل قداست کارشان، نه خود آنها و نه دیگران نمی توانند از مشکلات آنان به راحتی نام ببرند. ائمه جماعت مساجد به ویژه مساجد کم برخوردار، خطبا و ذاکران اهل بیت (ع) این دسته را تشکیل می دهند، این گروه با تعطیل شدن مجالس مذهبی و روضه ها عملا اشتغال خود را از دست داده اند.
 
 
ادیب یزدی ادامه داد: خطبا، مداحان و ائمه جماعات، خود را وقف مکتب تشیع کردند و باور دارند که حضرت ولی عصر (عج) متولی رزق آنان است از این رو درد و رنج خود را فریاد نمی زنند یا تحصن نمی کنند و در یک کلام، اعتراض نمی کنند.
 
 
وی افزود: سکوت این گروه نباید ما را از انجام وظیفه نسبت به آنان غافل کند از این رو ما در جامعه مبلغین، با همکاری جمعی از ائمه جماعات مساجد و علما تصمیم گرفتیم گوشه ای از مشکلات این افراد محترم را حل کنیم، البته این کار با حفظ کامل احترام و کرامت این افراد انجام می گیرد.
 
 
دبیر سابق جامعه مبلغین در ادامه با بیان اینکه مساجد برخوردار می توانند به مساجد کم برخوردار در دوره شیوع ویروس کرونا کمک کنند و آغاز این کار در این دوره می تواند موجب تداوم آن در طول سال شود، خاطرنشان کرد: خدمت به همنوع و در هر کسوت و لباسی که باشد وظیفه انسانی و شرعی ما است که مسجدی ها در این زمینه نیز همیشه پیشگام بوده اند.
کد خبر 954211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha