پویش قصه‌گویی در خراسان شمالی آغاز شد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و ‌نوجوانان خراسان شمالی گفت: نخستین پویش قصه‌گویی در خراسان شمالی آغاز بکار کرد.

«فرهاد آقابیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن تشریح برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نخستین پویش استانی قصه‌گویی به عنوان «قصه، لبخند، زندگی» با 6 محور آغاز شده و قرار است تا یلدای امسال ادامه یابد.

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: قصه‌گویی عمومی، جمع‌آوری متون کهن، آموزش عمومی قصه‌گویی، تقدیر از قصه‌گویان اصیل استان، ثبت قصه‌ها به‌عنوان میراث معنوی و رقابت مقدماتی برای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی محورهای اصلی پویش هستند و قرار است علاوه بر احیا و رونق این میراث کهن فرهنگی در استان، برای تمام سنین و اقشار جامعه، استعدادهای نهفته و خلاق شناسایی ‌شود.

 

وی به راه‌اندازی مجتمع هنری کودک و نوجوان استان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم با توجه به شرایط شیوع کرونا ، مجتمع مرکز آفرینش های هنری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی  ظرف مدت حداقل چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.

 

آقابیگی با بیان اینکه این مجتمع با هدف ایجاد فضایی تخصصی‌تر برای استعدادیابی و پرورش کودکان و نوجوانان مستعد است، خاطر نشان کرد: سالن تئاتر با ظرفیت 150 نفر، استودیو ضبط تخصصی کارهای کودک و نوجوان، استودیو انیمیشن، کارگاه موسیقی مقامی و بسیاری از فضاهای دیگر در راستای تولید آثار تخصصی در این مجتمع پیش بینی شده است.

 

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح « پیک امید» اضافه کرد: با همکاری ارگان های داوطلب، برنامه‌های فرهنگی در شهرستان بجنورد و مناطق حاشیه نشین شهر برنامه ریزی شده است.

 

وی افزود: در صورت آمادگی دستگاه های داوطلب فرهنگی در مناطق محروم خراسان شمالی نیز برنامه های متنوع فرهنگی «پیک امید» اجرا می شود.

 

کد خبر 954254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha