کرونا پایان تلخ تنهای سوادکوه

«رحمت الله حسن‌پور» شاعر پرآوازه و انسان وارسته ایی که بیش از چهاردهه عمرشریفش رادرعرصه علم وهنرگذراند ودغدغه او حفظ اصالت و باورها و زبان مادری « زبان تبری» بود با ابتلا به کرونا غروب کرد و اهالی فرهنگ و هنر را به سوگ نشاند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران،«غلامعلی ذلیکانی»(تتی جار) شاعرومحقق مازندرانی درپی درگذشت «رحمت الله حسن‌پور» شاعر پرآوازه سوادکوهی با انتشار یادداشتی گفت: زندگی دفتری از خاطره هاست خاطرات تلخ وشیرین.چشم تابازکنیم عمرمان می گذرد.ماهمه رهگذریم آنچه باقیست فقط خوبی هاست

 

چقدرسخت ودشواراست به سوگ عزیزی بنشینی که سال هادرکنارش آرام می گفتی و وجود و حضور سبزش و کلمات محبت آمیزش همواره گرمابخش محافل شاعران وادیبان وصاحب نظران علم وادب بوده است.

 

انسان وارسته ایی که بیش از چهاردهه عمرشریفش رادرعرصه علم وهنرگذراند ودغدغه حفظ اصالت و باورها و زبان مادری که همان زبان تبری بود را داشت. آری او ساده و صادقانه و بی ریا زیست و در این مسیر قلم و قدم زد و باورهایش را به یادگار گذاشت او زنده بود و زنده ماند و زنده خواهد ماند چون نام نیک اونه (تنها) در سوادکوه بلکه درجای جای این سرزمین هنرخیز و هنرپرور می درخشد.

 

سعدیامرد نیکونام نمیرد هرگز

مرده آنست که نامش به نیکویی نبرند

 

مردی که آثار قلمش طراوت بهاری دارد و رایحه خوشش مشام را حلاوت می بخشد.

 

آری هنرمندان چه مظلومانه زندگی سپری می کنند وغریبانه رخت سفر می بندند.

 

اماهراهل دلی این واقعه جانسوزهجرت سبکبال شاعر ارزشی و متعهد استان استاد«رحمت الله حسن پور» را شنید به سوگ نشست واشک ماتم ریخت وما دربرابرمشیت و تقدیرالهی سرتسلیم فرود می آوریم و برای شادی روح مطهرش ازخدای متعال رحمت واسعه مسئلت داریم لذا این ضایعه دردناک را به حضوراهل قلم استان مازندران والخصوص مردم پاک ونجیب سوادکوه و خانواده محترمش تسلیت و تعزیت عرض نموده وآرزوی صبر و شکیبایی دارم.

 

به گزارش شبستان، «رحمت الله حسن‌پور» متولد اول مهر ۱۳۳۴ زیرآب سوادکوه متخلص به «تنهای سوادکوهی» است.
این شاعر فرهنگ بومی مازندرانی، بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین شهرستان را در کارنامه داشت. و دراثر ابتلا به ویروس کرونا دارفانی را وداع گفت.
 

حسن‌پور علاقه  وافری به حفظ آداب و رسوم و فرهنگ داشت که این موضوع را در قالب اشعار طنز ارائه می‌داد.

 

کد خبر 954276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha