اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال برای احداث سایت موزه دره شهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اختصاص ۵۰۰ میلیون ریال برای احداث سایت موزه دره شهر خبر داد و گفت: شهر تاریخی سیمره در سال ۹۶ به عنوان سایت‌موزه دره‌شهر معرفی شده است.

«عبدالمالک شنبه زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با اختصاص 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، مطالعه فاز دوم سایت‌موزه شهر تاریخی سیمره واقع در شهرستان دره‌شهر آغاز شده است.

 

وی  افزود: شهر تاریخی سیمره در سال ۹۶ به عنوان سایت‌موزه دره‌شهر معرفی شده است که مطالعات فاز اول شامل ساخت مسیر گردشگری، سیستم روشنایی و ویترین‌آرایی مسجد شهر تاریخی است که توسط دانشگاه تهران انجام شد و با تخصیص اعتبار، مطالعه فاز دوم این سایت آغاز شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد: عملیات مرمت و ساماندهی مسیر گردشگری سایتموزه شهر تاریخی سیمره با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.

 

عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بخش‌هایی از قلعه تاریخی والی

وی افزود: همچنین با اختصاص 500 میلیون ریال از محل اعتبار ملی، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بخش‌هایی از قلعه تاریخی والی که دچار فرسودگی شده‌ است، آغاز شده است.

 

شنبه زاده بیان کرد: عملیات اجرایی مرمت و بازسازی قلعه والی شهر ایلام، شامل تعمیرات موضعی بخش‌های آسیب‌‌دیده معماری بنا، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت‌بام، سفیدکاری، نازک‌کاری، رنگ‌‌آمیزی در و پنجره و ... است.

 

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: قلعه والی یکی از مهم‌‌ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم‌تر از همه این‌که این قلعه محل موزه مردم‌شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.»

 

کد خبر 954280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha