ارائه خدمات رایگان به ۱۴۹۲ روستایی در خراسان جنوبی

خوش آیند گفت: در اجرای طرح جهادی خدمات فنی و مهندسی در خراسان جنوبی، ۱۱ گروه جهادی، خدمات فنی و مهندسی را به یک هزار و ۴۹۲ نفر ارائه دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خوش آیند» امروز (7 مرداد) در چهارمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: نظام آموزش کشور شامل نظام رسمی و غیر رسمی است که متولی اصلی آموزش غیر رسمی، سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه های هدف آموزش فنی و حرفه ای متقاضیان مهارت آموزی، پادگان ها، زندان، شاغلین بنگاه های اقتصادی، روستائیان، عشایر، معتادین بهبود یافته، دانشجویان و غیره هستند، گفت: ارائه آموزش های کوتاه مدت، نبود محدودیت زمانی خاص در آموزش ها، اخذ گواهینامه بین المللی و ارائه آموزش ها به صورت دوره های سه، ۶ و ۹ ماهه از ویژگی های آموزش فنی و حرفه ای است.

 

خوش آیند بیان کرد: سال گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت آموزش برای ۲۲ هزار نفر دوره در سطح خراسان جنوبی انجام شده است.

 

وی افزود: در چهار ماهه نخست امسال، با وجود ویروس منحوس کرونا، آموزش ها بیشتر به صورت مجازی و تلفیقی اجرا شده است که در این راستا چهار هزار و ۷۰۰ نفر در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای شرکت کرده اند، همچنین هفت هزار و ۱۲۳ نفر آموزش در آموزشگاه های آزاد ارائه شده است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به پروژه های عمرانی فنی و حرفه ای، مطرح کرد: در ابتدای دولت در هر شهرستان یک پروژه تعریف کردیم که از این تعداد تنها دو پروژه در شهرستان طبس با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پروژه شهرستان زیرکوه هنوز تکمیل نشده است.

 

خوش آیند تصریح کرد: برای اتمام پروژه های عمرانی فنی و حرفه ای، از نظر تامین زیرساخت فضای آموزشی در استان مشکلی نداریم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح جهادی خدمات فنی و مهندسی در خراسان جنوبی، گفت: این طرح، طرح موفقی است و سال گذشته ۱۱ گروه با ۱۲۰ نفر در ۹ روستا خدمات فنی و مهندسی را به یک هزار و ۴۹۲ نفر ارائه دادند.

 

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به همت مراکز خیاطی فنی و حرفه ای استان، ۳۳۰ هزار ماسک و یک هزار گان برای پرسنل درمانگاه تولید و توزیع شد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال جاری به روز رسانی تجهیزات مراکز آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار است، گفت: برای بهروز رسانی این تجهیزات نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار داریم.

کد خبر 954328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha