اکیپ های بازرسی بهداشتی دام ها فعال شد / شهروندان مراقب بیماری تب کریمه کنگو باشند

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اکیپ های بازرسی بهداشتی دام های قربانی با حضور کارشناسان دامپزشکی همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان فعال شد.

«صادق صالحی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان خرید گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام افزایش دارد و در همین راستا اکیپ های بازرسی بهداشتی دام های قربانی با حضور کارشناسان دامپزشکی طبق سنوات قبل تشکیل می شود.

 

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: البته به دلیل شیوع بیماری تب کریمه کنگو و مشاهده این بیماری در استان از شهروندان درخواست می شود تا در تهیه گوشت از مراکز معتبر خریداری کنند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: در هنگام خرید به مهر نظارت بهداشتی دامپزشکی مندرج در گوشت ها توجه شود و از خرید گوشت های خارج از نظارت های بهداشتی خودداری کنند.

 

صالحی یادآور شد: متاسفانه بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است که موجب مرگ افراد می شود و باید به نکات بهداشتی در خصوص مصرف محصولات گوشتی توجه بیشتری شود.

 

وی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو از استفاده گوشت گرم خودداری کند و پس از گذشته 24 ساعت از ذبح و نگهداری در سردخانه برای از بین رفتن ویروس گوشت و آلایش خوراکی را مصرف کنید.

 

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: خدمات اکیپ های بازرسی دامپزشکی استان به صورت رایگان است و اکیپ های ثابت و سیار در مناطق مختلف شهر مستقر هستند و شهروندان می توانند پس از اطمینان از سلامت دام فریضه قربانی را به جای آورند.

 

صالحی بیان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا عملیات نظارت بهداشتی دامپزشکی با شدت بیشتری صورت خواهد گرفت و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 954334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha