تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری امام حسین قابل تقدیر است

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین گفت: تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری امام حسین قابل تقدیر است.

حجت الاسلام «محمد تقی نقدعلی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تصمیم گیری رییس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری در بحث شب های قدر فرمودند که باید با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم احیا برگزار شود، در حال حاضر نیز ما معتقدیم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یارانش برگزار شود.

 

این عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما به نظر متخصصان امر احترام می گذاریم و در عین حال بر این مسئله تاکید داریم که نیازمندی مردم به دعا و توسل به ائمه نیز نباید فراموش شود و نباید از این نیاز اساسی مردم غافل شویم.

 

وی ادامه داد: همان گونه که در بحث نیازهای مادی مردم تاکید شده است که اگر تصمیمی مبنی بر بسته شدن و یا تعطیلی برخی از مشاغل گرفته می شود، باید با در نظر گرفتن نیازها و معیشت مردم باشد در بحث دعا نیز ما معتقدیم که باید به روح و روان مردم و نیازهای معنوی آنها توجه شود.

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قصه محرم و عزاداری امام حسین (ع)، تمسک به اهل بیت و دعای روز عرفه و حتی مراسم روز عید قربان و عید غدیر از مراسماتی است که مردم به آنها اعتقادات ویژه دارند و نمی توان آنها را تعطیل کرد. ما معتقدیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی جلوی این اپیدمی در این مراسمات نیز گرفته می شود.

 

وی با تشکر از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر برگزاری مراسم عزاداری در ایام ماه محرم گفت: برگزاری این مراسمات اگر با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی باشد  یعنی مردم ماسک بزنند، فاصله ها حفظ شود و مراسمات در مکان های روباز برگزار شود، سلامتی مردم نیز حفظ می شود./

کد خبر 954406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha