۴۶۵ آموزشگاه عشایری خوزستان در وضعیت خطرآفرین و نامناسب قرار دارند

سعیدی‌پور با بیان اینکه ۷۰۰ آموزشگاه عشایری در خوزستان فعال است گفت: از این تعداد ۲۳۵ آموزشگاه در ساختمان‌های سرپا، قابل‌استفاده و غیرخطرآفرین و ۴۶۵ آموزشگاه در وضعیت خطرآفرین و نامناسب هستند و هر لحظه امکان تخریب آنها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «مرادعلی سعیدی‌پور» امروز (سه‌شنبه ۷ مرداد) در نشست شورای آموزش و پرورش اندیمشک و الوارگرمسیری، با اشاره به اینکه عدم دسترسی آموزش و پرورش عشایر خوزستان از برنامه «شاد» اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان کلاس‌های عشایر اندک است و کلاس‌ها هم به‌صورت حضوری برگزار می‌شوند، احتمالا نیازی به برنامه «شاد» نباشد.

 

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان با اشاره به حضور آموزش و پرورش عشایر در ۱۴ شهرستان استان افزود: در این شهرستان‌ها حدود ۷۰۰ آموزشگاه عشایری، سه‌هزار و ۵۱۸ دانش‌آموز و یک‌هزار و ۲۵۴ معلم وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه ۲۳۵ آموزشگاه عشایری خوزستان در ساختمان‌های سرپا، قابل استفاده و غیر خطرآفرین هستند اذعان داشت: همچنین ۴۶۵ آموزشگاه در وضعیت خطرآفرین و نامناسب هستند و هر لحظه امکان تخریب آنها وجود دارد.

 

سعیدی‌پور تصریح کرد: این ساختمان‌های نامناسب شامل ۳۵ ساختمان قدیمی‌ساز و در آستانه تخریب، ۱۳۷ کانکس تقریبا دارای مشکل، ۷۰ مدرسه سنگی، ۱۶۳ مدرسه چادری و ۶۰ مدرسه استیجاری است.

 

وی عنوان کرد: شهرستان اندیمشک دارای ۳۵۰ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۱۰۰ دانش‌آموز در مقطع متوسطه اول و ۱۸۰ نوآموز در مقطع پیش‌دبستانی هستند و به‌طور کلی ۸۱ معلم نیز تدریس می‌کنند.

 

سرپرست آموزش و پرورش عشایر خوزستان با تشریح وضعیت فیزیکی آموزشگاه‌های عشایری اندیمشک بیان کرد: این آموزشگاه‌ها متشکل از ۱۶ ساختمان بلوکی و ۵۱ ساختمان نامناسب هستند که مدنظر داریم در سال جاری وضعیت هفت آموزشگاه را مناسب‌تر کنیم.

 

وی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده و با توجه به دستور استاندار و همکاری مدیرکل نوسازی مدارس استان، از ۵۱ آموشگاه عشایری نامناسب در شهرستان اندیمشک، ۱۶ مدرسه نوسازی می‌شوند.

 

سعیدی‌پور اضافه کرد: باید با افزایش تعداد دکل‌های bts به رفع دغدغه‌های معلمان برای دانش‌آموزان کمک کرد و در این راستا توسعه زیرساخت‌ها نیز صورت گیرد.

 

وی با اشاره به دستور استاندار خوزستان مبنی بر تهیه سه‌هزار تبلت برای مناطق محروم و عشایری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این تعداد کم است، مسئولان مربوطه باید کمک کنند تا تعداد تبلت‌ها افزایش یابد.

 

کد خبر 954447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha