از ظرفیت فضای مجازی در مقابله با بحران کرونا استفاده شود

میرغضنفری از دانشگاهیان خواست تا مقالاتی جهت حفظ آرامش روحی و روانی در مبارزه با بحران کرونا تهیه و در فضای مجازی منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، « اسماعیل میرغضنفری » امروز(شنبه، 7 مرداد) در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی می تواند با بهره گیری از هنر در جامعه نشاط اجتماعی ایجاد کرده و از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی در این زمینه استفاده کند.

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: همچنین اداره ورزش و جوانان از تیم های ورزشی و و ورزشکاران محبوب برای اطلاع رسانی در خصوص راههای پیشگیری از بیماری کرونا استفاده کرده و نسبت به گندزدایی اماکن عمومی اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه هیچ همایشی نباید برگزار شود، تاکید کرد: تورهای گردشگری مجاز به فعالیت نیستند، عروسی ها نیز در روستاها توسط شوراها مورد کنترل و نظارت قرار گیرد و از برگزاری اینگونه جشن ها جلوگیری شود.

 

میرغضنفری مرجع ارائه آمار را فرمانداری اعلام کرد و متذکر شد: در روزهای اخیر شکایاتی از سوی مستاجران تحویل دستگاه قضایی شده که از دادگستری می خواهیم این شکایت ها را نگه دارند و دستگاه های ذیربط تسهیلات آسان در اختیار اقشار آسیب پذیر قرار دهند.

 

وی در خصوص برگزاری تجمع ها به ویژه تجمع های دینی و مذهبی گفت: در شرایط خاصی که بر اساس اصل کلی دفع ضرر است، قرار داریم، این تجمعات با تشخیص علوم پزشکی باید محدود شده و یا انجام نشود.

 

میرغضنفری تصریح کرد: نظارت و بازرسی از بازار و ادارات به طور مستمر صورت گیرد تا مردم نتایج آن را مشاهده کنند.

 

استفاده مطلوب از ظرفیت بسیج و شوراهای شهر و روستا در امر اطلاع رسانی و تقویت اینترنت توسط اداره مخابرات از دیگر مواردی بود که میر غضنفری در جلسه ستاد مقابله با کرونا بر آن تاکید کرد.

 

*تغییر در سبک زندگی راهکاری برای کاهش اضطراب و نگرانی

«بابک صیاد » نیز این جلسه گفت: مرکز خدمات جامع سلامت 16 ساعته غازیان در این شهرستان بیماران کووید 19 را به صورت رایگان پذیرش کرده و از موارد مشکوک به بیماری، گروهای پرخطر، بیماران بالای ۶۰ سال، دیابتی ها، افراد با بیماری‌های زمینه‌ای و اشخاصی که در تماس با افراد مشکوک و دارای علائم بیماری بودند، آزمایش به عمل می آورد.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی گام سوم در مقابله با بیماری کرونا را غربالگری از گروهای پرخطر اعلام کرد و افزود: از مردم خواهش می کنیم در سایت سلامت gov.ir ثبت نام کنند و افرادی که مشکلات تغذیه ای دارند با واحد ۴۰۳۰ شبکه بهداشت تماس بگیرند و از مشاوره تغذیه بهره مند شوند.

 

وی یاد آور شد: این واحد در زمینه تغذیه بیماران کرونایی فعالیت کرده و به بیماران کمک می کند تا بدانند در دوران نقاهت و حاد بیماری، چه تغذیه ای داشته باشند.

 

صیاد تغییر در سبک زندگی را راهکار مناسبی برای کاهش اضطراب و نگرانی موجود در جامعه عنوان کرد و افزود: باید با این ویروس کنار آمده و سبک زندگی خود را تغییر دهیم، استفاده از ماسک را از وظایف خود بدانیم و ادارات نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی ارباب رجوع بدون ماسک را نپذیرند.

 

وی سپس استفاده از ماسک سه لایه پرستاری را برای همه لازم و ضروری ندانست و گفت: استفاده از ماسک سه لایه جراحی و n95  را برای کادر بهداشت و درمان و مکان های پرخطری مانند آزمایشگاه، دندانپزشکی، آی سی یو، بیمارستان و گروه های پرخطر و افرادی که از بیماران کرونایی مراقبت می کنند، بگذاریم، مردم می توانند از ماسک های قابل شستشو، نانو و خانگی استفاده کرده و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

 

صیاد از شهروندان خواست تا هرکدام یک مبلغ باشند وتاکید کرد: نباید شبکه بهداشت و درمان را مقصر بدانیم که چرا تبلیغ نمی کند، این وظیفه شرعی ماست تا وقتی این ویروس به هموطنان و همشهری هایمان آسیب می زند و موجب مرگ برخی می شود به همدیگر هشدار دهیم.

 

وی در خصوص فیلم های منتشر شده در فضای مجازی که موجب تشویش اذهان عمومی شده نیز گفت: اگر ماسک ها از داروخانه ها و مراکز مجاز خریداری شوند و از دستفروش ها تهیه نشود، هیچ خطری ندارند.

 

صیاد تصریح کرد: از امروز توزیع ماسک برای داروخانه‌ها به اداره صنعت، معدن و تجارت واگذار شده و از حوزه معاونت غذا و دارو خارج می شود.

 

وی در انتها وضعیت توزیع ماسک های لایه دار در داروخانه های انزلی را مطلوب ارزیابی کرد.

کد خبر 954515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha