انعقاد تفاهم نامه همکاری میان انجمن صنفی انبوه سازان فارس و شرکت عمران و مسکن سازان فارس

خائف گفت: تفاهم نامه همکاری 2جانبه ‌مابین انجمن صنفی انبوه سازان استان فارس و شرکت عمران و مسکن سازان فارس با هدف بهسازی، عمران و آبادی بافت فرسوده، تاریخی و بافت های ناکارآمد شیراز منعقد شد.

به گزارش  خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد خائف» با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری 2جانبه انجمن صنفی انبوه سازان فارس با شرکت عمران و مسکن سازان فارس گفت: این تفاهم نامه با هدف بهسازی، عمران و آبادی بافت فرسوده، تاریخی و بافت های ناکارآمد شیراز منعقد شده است.

رئیس انجمن انبوه سازان فارس افزود: برمبنای این قرارداد شرکت عمران و مسکن سازان فارس اعلام کرد که همکاری لازم را جهت ایجاد فضا و شرایط مناسب برای حضور انبوه سازان در بافت‌های فرسوده، بافت های ناکارآمد و حاشیه شهر به وجود آورد و همچنین از طرفی نیز انجمن صنفی انبوه سازان و اعضای آن تلاش می کنند که در این راستا سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: هدف از این تفاهم نامه این است که بتوانیم در بخش مرکزی شهر و قسمت‌هایی که امکان بهسازی و نوسازی دارد شرایط فراهم شود تا در ابتدا مشکلاتی که در آینده ناشی از زلزله، کمبود مسکن و دیگر معضلات اجتماعی ممکن است به وجود آید را کاهش دهیم و همچنین در حاشیه شهرها تلاش شود که شهرها از حد و حدودی فراتر نرود و جلوی افزایش بی‌رویه حد و مرز شهرها گرفته شود.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان فارس تاکید کرد: در بُعد دیگر بهسازی بافت تاریخی، فرسوده و ناکارآمد شهری مدنظر است و در این خصوص تلاش می شود تا ضمن بازسازی بخش تاریخی و فرسوده هویت اصلی و به نوعی تاریخ شیراز را حفظ کنیم.

خائف ادامه داد: انجمن صنفی انبوه سازان فارس این آمادگی را دارد که با توان تخصصی و فنی در زمینه بهسازی و بازسازی هویت تاریخی و فرهنگی شهر ورود کند.

وی اعلام کرد: این تفاهم نامه نقطه می تواند آغازی برای ایجاد تغییرات مثبت و بهسازی بافت تاریخی و فرسوده شیراز باشد.

کد خبر 954584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha