رونق حوزه تولید کلید حل مشکلات اقتصادی

کشور ما امروز بیش از هر چیزی به حضور سرمایه‌گذاران در حوزه ساخت و تولید نیازمند است چرا که رونق حوزه تولید کلید حل مشکلات اقتصادی و بی‌اثر ساختن تحریم ها است.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: انسان همواره با پیشرفت تکنولوژی در حال یافتن راه‌های مطلوب سرمایه‌گذاری برای موفقیت در حوزه‌های مختلف بوده است. با شروع سال ۹۹ و نامگذاری این سال به عنوان «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری فضای اقتصادی کشور جان تازه‌ای به خود گرفت، اگرچه تحریم‌ها افزایش یافتند اما با تکیه بر نیروهای کارآمد و جوان داخلی به‌عنوان پشتوانه سرمایه اجتماعی اقدامات موثری در جهت توسعه اقتصادی کشور انجام شده است.

 

در یک‌ ماه اخیر شاهد رشد چشمگیر بازار بورس در ایران بوده‌ایم به همین دلیل بسیاری از مردم با ورود سرمایه خود به بازار بورس اقدام به خریداری سهام و سرمایه‌گذاری در این بازار جذاب اما خطرناک کرده‌اند به گونه‌ای که حتی بسیاری از شهروندان با فروش طلا، ارز و حتی خودرو و خانه‌های خود وارد این بازار پر زرق‌وبرق شده‌اند.

 

بر اساس آمار سازمان بورس و اوراق بهادار کشور بیش از ۶۰ درصد مردم ایران کد بورسی دریافت کرده‌اند به‌طوری که این روزها شاهد صف طولانی خرید عرضه‌های اولیه در بازار بورس هستیم، در روزهای گذشته رئیس جمهور ایران بارها از ورود شرکت‌های نفتی و غیرنفتی به بازار بورس خبر داد و این بدان معنی است که می‌توان حداقل در فضایی یکساله سرمایه‌گذاری مطلوبی در بورس ایجاد کرد.

 

ورود سرمایه به عرصه تولید سود چندبرابر دارد

یک کارشناس مدیریت بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز عنوان می‌کند: با توجه به شرایط  تحریم، انتشار ویروس کرونا و افزایش قیمت ارزی یکی از راه‌های امن سرمایه‌گذاری در شرایط این‌چنینی بهره‌مندی از فضای بورس است؛ ورود سرمایه‌های پراکنده مردمی به بازار بورس، کمک شایانی به گردش چرخه اقتصاد و تولید در کشور می‌کند.

 

«جعفر شعبانپور» خرید ملک را یکی از گام‌های موفق برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد و می‌افزاید: در حال حاضر شاهد افزایش قیمت املاک متناسب با قیمت ارز هستیم بناراین به همین دلیل برای حفظ ارزش ریالی سرمایه، بهترین روش، سرمایه‌گذاری در ملک است.

 

وی با بیان اینکه به منظور کاهش اثرگذاری تحریم لازم است که سرمایه‌گذاران در حوزه تولید ورود کنند می‌گوید: با ورود سرمایه به عرصه تولید، سودی چند برابر از سرمایه‌گذاری در بورس و ملک، عاید سرمایه‌گذار می‌شود و از همه مهم‌تر این اقدام، موجب اشتغالزایی برای جوانان خواهد شد.

 

تحریم‌ها تاثیری بر صادرات ندارند

همچنین یک کارشناس امور اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به رشد بی‌سابقه بورس در تیرماه امسال بیان می‌کند: تولید نقش بسیار مهمی در قیمت سهام بورس دارد، اگر شرکتی فاقد تولید مطلوب باشد قطعا قیمت سهام آن کاهش می‌یابد.

 

«صفورا صدری» یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری موفق را بهره‌مندی از ظرفیت محصولات تولید داخل می‌داند و تصریح می‌کند: اکنون استان سلیمانیه عراق ظرفیت بسیار مطلوبی برای محصولاتی چون پسته و زعفران دارد که باید با دقت بررسی شود.

 

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار تاجران در حوزه اقتصادی یاد آور می‌شود: تحریم‌ها تاثیری بر صادرات کشور نخواهند داشت، زیرا واسطه‌های قدرتمندی هستند که محصولات داخلی را حتی به آمریکا صادر کنند همانگونه که اکنون مشاهده می‌کنیم محصولاتی چون پسته و غلات ایرانی در آمریکا خرید و فروش می‌شود.

 

کشور ما امروز بیش هر چیزی به حضور سرمایه‌گذاران در حوزه ساخت و تولید نیازمند است چرا که رونق حوزه تولید کلید حل مشکلات اقتصادی و بی‌اثر ساختن تحریم ها است، اما ضروری‌ است برای سرمایه‌گذاری موفق با کارشناسان خبره هر حوزه مشورت کرد تا در جریان تلاطم‌های ارزی و مالی متضرر نشویم.

 

کد خبر 954603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha