۱۶ درصد خون مورد نیاز بیماران توسط تهرانی ها اهداء شده است

استانهای تهران، فارس، اصفهان، و مازندران طی ۴ ماه ابتدای سال جاری در اهدای خون از سایر استانها پیشی گرفتند.


به گزارش خبرگزاری شبستان  «بشیر حاجی بیگی» اعلام کرد: از فروردین تا پایان تیرماه سال جاری نزدیک به 16 درصد از خون مورد نیاز بیماران کشور در تهران اهدا شده است.


سخنگوی سازمان انتقال خون از رشد یک درصدی اهدای خون بانوان طی مدت یاد شده خبر داد که شاخص اهدای بانوان در کشور را به 5 درصد رساند و افزود:طی این مدت شاخص اهدای خون بانوان در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی وخراسان جنوبی با 8 درصد بالاترین شاخص اهدای خون بانوان در کشور بود.

وی با بیان اینکه 757 هزار و 447 اهدا کننده طی 4 ماه اول سال به مراکز اهدای خون مراجعه کردند اظهار داشت: توسط افراد واجد شرایط 601 هزار واحد خون اهدا شد. 


حاجی بیگی همچنین از تامین 57 درصد خون مورد نیاز کشور  طی 4 ماه ابتدای سال توسط اهدا کنندگان مستمر خبر داد و ادامه داد : در این مدت 89 هزار نفر برای اولین بار به جمع اهدا کنندگان پیوستند.


شایان ذکر است طی مدت یاد شده یک میلیون و 50 هزار واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور ارسال شده است.


حاجی بیگی درمورد گروه های خونی اهدا کنندگان گفت: 34 درصد از خونهای اهدایی مردم از گروه  +O و تنها یک درصد از خونهای اهدایی از گروه -AB  بود.


همچنین طی 4 ماه اول سال 99، تعداد 4 هزار و 566 نفر از بهبود یافتگان از کووید 19( کرونا) جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون 24 استان کشور مراجعه و از این تعداد 3هزار و 595 واحد پلاسما دریافت شد. 


این گزارش حاکی است بیشترین میزان مراجعه برای اهدای پلاسمای کووید 19 در استانهای تهران، خوزستان ، اصفهان، کرمانشاه، خراسان رضوی بوده است.

حاجی بیگی در پایان تاکید کرد: عزیزانی که از بیماری کرونا بهبود یافته اند و 28 روز از زمان بهبودی ایشان گذشته است می توانند جهت اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
 

کد خبر 954708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha