گلایه فرماندار از مجموعه‌های تابعه وزارت نفت/ توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی لغو شود

ناصری با گلایه شدید از مجموعه های تابعه وزارت نفت و اجرای شیوه جدید در خدمت رسانی بدون هماهنگی با فرمانداری، گفت: باید در شرایط کنونی رویه توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی باید کنسل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی ناصری» صبح امروز (8 مرداد) در شورای اداری شهرستان بیرجند اظهار کرد: سال گذشته در مجموع 167 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به 996 طرح در این شهرستان پرداخت شده است.

 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه با اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته 2 هزار و 461 فرصت شغلی تثبیت و ایجاد شده است، افزود: شهرستان بیرجند در سطح استان کمترین انحراف را در مصرف تسهیلات اشتغال داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیرجند رتبه نخست در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در سطح استان را کسب کرده است، گفت: سال گذشته 455 طرح در سامانه کارا به مبلغ 91 میلیارد تومان و پیش بینی ایجاد اشتغال یک هزار و 615 نفر در کمیته ها بررسی شد که در نهایت به 398 طرح به مبلغ 57 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری پرداخت شد.

 

ناصری ادامه داد: خوشبختانه کمیته امداد بیرجند 105 درصد اعتبارات خود اشتغالی از محل بند «ب» تبصره 16 را در سال گذشته جذب کرده است و به 378 طرح مبلغ 16 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی بیان کرد: سال گذشته کمترین نرخ بیکاری در خراسان جنوبی را شهرستان بیرجند به خود اختصاص داده است.

 

فرماندار بیرجند با اشاره به ساخت مسکن محرومان اشاره کرد و گفت: سهمیه شهرستان بیرجند برای ساخت واحدهای مسکونی 650 واحد بوده است که تاکنون 550 واحد احداث و تحویل متقاضیان شده است.

 

ناصری تصریح کرد: در حوزه کمیته امداد 990 سهمیه مسکن محرومان بوده که 300 واحد به اتمام رسیده است و مشکل عمده در مسکن مددجویان این نهاد در بحث تخصیص زمین برای مددجویان شهری بوده است.

 

وی به بازدیدهای استاندار خراسان جنوبی از مناطق مختلف شهرستان بیرجند اشاره کرد و افزود: با پیگیری انجام شده تاکنون 65 درصد مصوبات سفر استاندار به بیرجند اجرا شده و برخی در مسیر اجرا قرار دارد.

 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه امسال 57 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار با کاهش 16 درصدی نسبت به سال گذشته در بین دستگاه های اجرایی شهرستان توزیع شد، گفت: اولویت ما در توزیع اعتبارات تکمیل پروژه های نیمه تمام، اجرای مصوبات سفر استاندار، مباحث آب، راه، مدرسه سازی و احداث مسکن محرومان بوده است.

 

ناصری با گلایه شدید از مجموعه‌های تابعه وزارت نفت برای توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی، بیان کرد: وزارت نفت در راستای سیاست های خود برنامه‌ریزی های را انجام می‌دهند و بدون هماهنگی با ساختارهای حاکمیتی در شهرستان اجرا می کند لذا دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند روند جدیدی در خدمت رسانی به آنان ابلاغ می شود قبل از اجرا هماهنگی های لازم را با فرمانداری انجام دهند.

 

وی ابراز نگرانی از اجرای طرح توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی، ادامه داد: در شرایط کنونی باید رویه توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی کنسل شود چرا که بسیاری از مردم و روستاییان با مشکل مواجه هستند.

کد خبر 954799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha