قرائت دعای عرفه در ۷۴ بقعه متبرکه گیلان

حجت الاسلام علیزاده از برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۷۴ بقعه متبرکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» امروز (چهارشنبه، ۸ مرداد) با اشاره به فرارسیدن روز عرفه اظهار کرد: روز عرفه آنقدر با فضیلت است که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) می‌فرمایند در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: همزمان با نهم ذی‌الحجه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان میزبان مومنان برای برگزاری دعای عرفه خواهد بود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اعلام وضعیت هشدار در گیلان در خصصوص ابتلا به بیماری کرونا گفت: برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ۷۴ بقعه متبرکه دارای ظرفیت اجرای مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

 

وی اعلام کرد: ۸۵۰ نفر از خدام افتخاری بقاع متبرکه و اعضای هیئت امنا در برگزاری مراسم روز عرفه مشارکت دارند.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: با اطلاع رسانی انجام گرفته در تبلیغات محیطی و در فضای مجازی حضور افراد در مراسم روز عرفه مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فردی از جمله پوشیدن دستکش و استفاده از ماسک است.

 

وی خاطرنشان ساخت: صحن و محیط بقاع مجری برگزاری مراسم دعای عرفه قبل از برگزاری توسط خدام افتخاری ضدعفونی می‌شوند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اذعان کرد: برای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، زیارت ضریح مزار امام زادگان و توزیع نذری در بقاع متبرکه ممنوع است.

 

وی با بیان اینکه روز عرفه اگرچه به اسم عید نامیده نشده است اما از اعیاد بزرگ شیعیان است، گفت: روز عرفه روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود خوانده و طبق فرمایش حضرت علی(علیه السلام) روزی که در آن گناه نشود عید است.

 

حجت الاسلام علیزاده درخصوص اعمال روز عرفه اظهار داشت: اول: غسل، زیارت امام حسین(علیه‌السلام) که مقابل هزار حجّ و هزار عمره و هزار جهاد بلکه بالاتر گفته شده و روزه گرفتن و قرائت دعای عرفه از اعمال مهم این روز بزرگ است.

کد خبر 954838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha