برگزاری دعای عرفه در بندر آستارا

حجت الاسلام حافظ نیا از برگزاری دعای عرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی نماز جمعه شهرستان آستارا خبر داد.

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا،اظهارکرد: مراسم معنوی و پرفیض دعای عرفه عصر فردا(پنجشنبه، ۹ مرداد) ساعت ۱۶ عصر با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلی نماز جمعه آستارا برگزار می شود.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه روز عرفه فرصتی مناسب برای خلوت انسان با ایزدمان است، افزود: در دعای عرفه بخشش و مغفرت را از درگاه پروردگار متعال طلب کنیم.

 

وی با بیان اینکه دعای عرفه منتسب به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، خاطرنشان کرد: این روز فرصتی برای خودشناسی و خداشناسی است.

 

امام جمعه بندر آستارا دعای معنوی عرفه را بخشی از مناسک عبادی سیاسی حج دانست و خاطرنشان کرد: حجاج بیت الله الحرام با زمزمه این دعا در صحرای عرفات خود را پاکیزه کرده و برای سایر اعمال حج آماده می شوند.

 

وی بیان کرد: عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می ‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت ‌ترین آنها دعا و استغفار است، زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا در پایان از عموم مردم خداجو و همیشه در صحنه بندر آستارا خواست برای شرکت در مراسم معنوی دعای عرفه با خود کتاب دعا و ماسک به همراه داشته و در محل اجرای مراسم پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

به گزارش شبستان، حضرت امام‌ حسین‌ (ع) در عصر روز عرفه‌ در مراسم حجی که قبل از سال حادثه عاشورا شرکت ‌کرده بودند، از چادر خود در سرزمین‌ عرفات‌ همراه جماعتی‌ از اهل‌ بیت(ع) و اصحاب بیرون آمده و در حاشیه چپ‌ کوه‌ عرفات‌ «جبلُ الرّحمه» رو به‌ بیت‌ الله‌ الحرام‌ وقوف‌ کردند و سپس‌ دو دست‌ خود را مانند مسکینی‌ که‌ نیازی طلبد در برابر صورتشان‌ بلند کردند و شروع به خواندن دعای عرفه نمودند.

 

این دعا از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه است که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود.

کد خبر 954858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha