افزایش بصیرت در جوانان یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با جنگ نرم است

رییس شورای اسلامی شهر زنجان، با اشاره به حساسیت جنگ نرم، گفت: افزایش بصیرت در جوانان یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با جنگ نرم است.

مسعودرضا خوشنام، رییس شورای اسلامی شهر زنجان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: تکیه صرف به روش سخت افزاری یا نرم افزاری در مقابل استکبار جهانی نتیجه مطلوب نمی دهد بنابراین باید روش های مدیریتی نوینی در مقابله با جنگ نرم طراحی و اجرا شود.


وی با بیان اینکه تدوین استراتژی جنگ نرم لازمه سال ها برنامه ریزی برای گسترش قدرت نرم است، افزود: گسترش قدرت نرم از سوی کشورها بستر سازی مناسبی جهت تسلط در صحنه جنگ نرم است.


رییس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: گسترش هدفمند شبکه های ماهواره ای یکی از مهم ترین ابزارهای قانونی فرهنگی برای بی ثبات سازی نظام امنیت اجتماعی است.


خوشنام ادامه داد: تخصیص بودجه سالانه به توسعه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان از سوی دولت های استکباری بیانگر عزم استکبار جهانی در راستای بهره گیری از ترفندهای تبلیغاتی برای فراهم کردن زمینه های ناامنی مدنی در سطح صنفی، دانشجویی، قومی، فرقه ای و اجتماعی است.


وی با تأکید بر ضرورت شناسایی مخاطبان برای آگاه سازی در مقوله جنگ نرم، اذعان کرد: برای مقابله با جنگ نرم باید محتوای اطلاعات دشمنان را شناسایی کرد و به تناسب اطلاعاتی که عرضه می شود، داده های مناسبی که پاسخگوی آن اطلاعات است عرضه کنیم.


رییس شورای اسلامی شهر زنجان، نقش جوانان، علما و نخبگان در عرصه مدیریتی جنگ نرم را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: همدلی و همبستگی متولیان امور فرهنگی و سیاسی برای برنامه ریزی در مقابله با جنگ نرم امری ضروری است.


خوشنام، ایده، عقیده و اطلاعات را محدوده جنگ نرم دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه جنگ نرم در یک فضای فکری، عقیدتی و فرهنگی اتفاق می افتد ابزارهای مقابله با آن نیز باید از همین ویژگی ها برخوردار باشد.


پایان پیام/

کد خبر 9550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha