سردرد ها به اصلاح سبک زندگی خوب پاسخ می دهند

متخصص طب سنتی ایرانی گفت: سردرد ها به اصلاح سبک زندگی خوب پاسخ می دهند به این معنی که اگر سبک زندگی اصلاح شود سردردها کاهش پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان دکتر محدثه کمالی چهارشنبه شب ( 8 مرداد ) در برنامه مطب در خانه به سوالات کاربران پاسخ داد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دختر 4 ساله من از ناحیه سر حرارت زیاد دارد چه راهکاری پیشنها می دهید ؟ بیان کرد: از نظر طب سنتی بچه ها دارای مزاج گرم هستند، کلا" بدن آن ها نسبت به بزرگسالان گرم است و دختر بچه شما اگر مشکل خاص دیگری ندارد نگران نباشید مشکلی نیست.

 

 

 متخصص طب سنتی ایرانی  در پاسخ به سوال شخصی که پرسید مادر من از روز گذشته معده او داغ می شود و مدام تب دارد چه کاری باید انجام دهیم؟ و اینکه با خوردن قرص معده باز هم بعد از چند ساعتی دوباره معده او داغ می شود به حدی که صورت وی قرمز می شود چه باید کرد؟ گفت: علت تب مادرتان باید بررسی شود و برای معده هم از گل بنفشه استفاده کنید به این شکل که یک قاشق مرباخوری گل بنفشه را در یک لیوان آب جوش ریخته و به مدت یک ربع بگذارید دم بکشد.

 

 

مرد 49 ساله ای هم پرسید از میوه ها و سبزیجاتی استفاده می کنم که خودم آن ها را تولید می کنم امّا با مصرف این مواد معده ام کمی مشکل دارد و دچار یبوست می شوم چه پیشنهادی دارید؟ دکتر کمالی پاسخ داد: اینکه از میوه ها و سبزیجات تازه استفاه می کنید خیلی خوب است امّا اکثر میوه ها به خصوص میوه های تابستانی از نظر طب سنتی دارای مزاج سرد و تر هستند و باعث ایجاد معده درد می شوند؛ سردی و گرمی معده هم  باعث ایجاد اختلال در معده می شود و در نتیجه یبوست رخ می دهد که پیشنهاد می کنم به طور معتدل  از میوه ها استفاده کنید و از سبزیجات مانند نعنا، پونه، ریحان و  نیز در غذاها از پودر هایی مانند دارچین، زیره و زنجبیل می توانید استفاده کنید  و به برنج هم می توانید زعفران و زیره اضافه کنید  و برای رفع یبوست از گل قند که ترکیبی از گل محمدی و عسل در داروخانه ها وجود دارد که صبح ناشتا و آخر شب یک قاشق مرباخوری گل قند را در آب ولرم حل کنید که بعد از چند روز خوب می شوید.

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای درد دندان و ورم لثه چه پیشنهادی دارید؟ تصریح کرد: علّت درد دندان و ورم لثه باید تحت نظر دندانپزشک مورد بررسی قرار گیرد از لحاظ طب سنتی هم می توان از جوشانده پوست انار استفاده کنید که پوست انار را جوشانده و در دهان غرغره کنید تا بهبود یابید.

 

 

خانم 48 ساله دارای وزن 85 کیلوگرم هم پرسید دچار کم کاری تیروئید و کبد چرب هستم و طبعم هم بلغم است، در زمان کرونا چه داروهایی تجویز می کنید ضمن اینکه تا قبل از شیوع کرونا از شاتره، کاسنی، خارمریم و گاهی زردچوبه مصرف می کردم که قطع کردم آیا مصرف این عرقیجات را ادامه دهم؟  دکتر کمالی پاسخ داد: توصیه می کنم حتماً سبک زندگی خود را اصلاح کنید، با توجه به اضافه وزن ورزش منظم روزانه ( پیاده روی 15 دقیقه در روز تا 30 دقیقه) انجام دهید، از پرخوری پرهیز کنید، چنانچه به یبوست دچار هستید سعی کنید با اصلاح سبک زندگی و اصلاح عادات غذا خوردن یبوست را رفع کنید؛ در مورد کبد چرب هم رفع یبوست، ورزش منظم، کاهش وزن و کاهش استرس به شما کمک می کند که بهبود یابید، د مورد کاسنی هم برای کبد چرب خوب است توصیه می کنم هفته ای دو بار از این عرقیجات بیشتر استفاده نکنید.

 

 

وی در پاسخ به سوال یکی از کاربران که پرسید از چشم های من خیلی اشک می ریزد و دچار خارش می شوند و نیز برای کلیه درد هم چه پیشنهادی دارید؟ تصریح کرد: در مورد چشم درد و خارش چشم چون زیاد شرح حال ندادید احتمال می دهم حساسیتی بیش نباشد؛ همچنین برای عفونت کلیه هم با مختصص کلیه مشورت کنید.

 

 

دکتر کمالی در مورد اینکه فرزند 7 ماهه ام مرتباً دچار یبوست می شود چه درمانی پیشنهاد می کنید؟ بیان کرد: در مورد فرزندتان با متخصص کودکان در خصوص تغییر شیر خشک مشورت کنید همچنین برای رفع یبوست فرزندتان می توانید در سوپ از کره و روغن زیتون  استفاده کنید.

 

 

شخصی هم پرسید  چه نوع روغنی خوب است؟ و اینکه می گویند روغن زیتون کاملاً جذب بدن می شود و روغن شحم گاو چیست؟  دکتر کمالی پاسخ داد: برای سرخ کردن روغن گیاهی مصرف کنید، روغن زرد گاوی به عنوان پادزهر است و روغن زرد از شیر گاو گرفته می شود نه از چربی گاو؛ همچنین شحم گاو آن چربی است که دور کلیه و قلب جمع می شود برای کسانی که فعالیت بدنی زیاد دارند مصرف شحم را توصیه می کنیم و دیگر اینکه می توانید از روغن زیتون در سالاد استفاده کنید.

 

 

دکتر کمالی در پاسخ به سوال کاربری که پرسید بیماری پسوریاریس چیست؟ گفت: مهمترین درمان این  بیماری کاهش استرس است، از داروهای گیاهی مانند گل قند استفاده کنید، ورزش روزانه، خواب کافی، پرهیز از پرخوری و مصرف غذاهای غلیظ ( لازانیا، ماکارونیف سب زمینی و فست فود)، پرهیز از پنیر مانده، سالاد کاهو و هویج، استفاده از جوانه های گندم و ماش، دم نوش های گل بنفشه، خاکشیر و گل ختمی، جوشانده کاسنی داشته باشید.

 

 

وی در پاسخ به سوال شخصی که پرسید 23 سال سن دارم و دارای بیماری میگرن؛ قبلاً داروی توپیرامات 50 مصرف می کردم، که بابهبودی و مشورت پزشک دوز دارو را به 25 میلی کاهش دادم، امّا با کاهش این دارو که 3 هفته می گذرد دچار ضعف عضلانی و سرگیجه شدم چه تجویزی برای رفع دردهای من دارید؟ خاطرنشان کرد: همچنان تحت نظر پزشک باشید و با مشورت وی دوز داروها را کاهش دهید؛ سردرد ها به اصلاح سبک زندگی خوب پاسخ می دهند به این معنی که اگر سبک زندگی اصلاح شود سردردها کاهش پیدا می کند همچنین کاهش استرس و خواب منظم و کافی، ورزش منظم به مدت 20 تا 30 دقیقه، پرهیز از غذاهای خمیری مانند پیتزا، لازانیا، ماکارونی، برنج، سالاد اولویه، مصرف مربای سب درختی یا به، مصرف لبنیات همراه با پونه، کمتر استفاده کردن گوشت گاو، دمنوش آرامبخش مانند اسطوخودوس و سنبل الطیب می توانند کمک کننده باشد، سوپ های ملایم مانند سوپ جو  هم به بهبودی سردردها کمک می کند.

 

کد خبر 955022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha