دعای عرفه در مساجد برگزار نمی شود

فرماندار فاروج گفت: با توجه به قرار داشتن شهرستان در وضعیت زرد کرونایی، دعای عرفه در سطح مساجد برگزار نمی شود.

«مسعود صادق تیتکانلو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: به رغم اطلاع رسانی بعضی از هیات امنای مساجد بدون هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا شهرستان  برای برگزاری دعای عرفه، این آئین با توجه به وضعیت شهرستان برگزار نمی شود.

 

فرماندار فاروج افزود:‌ با  توجه به اینکه دعای عرفه از شبکه استانی در کنار شبکه های سراسری پخش می شود از مردم می خواهیم امسال را در منازلشان و با همراهی شبکه های  صدا و سیما از فیوضات این دعا بهره مند شوند.

 

وی گفت: با توجه به  قرار داشتن استان در شرایط هشدار و به تبع آن شهرستان، برگزاری هر گونه اجتماع در نماز جمعه ها و برنامه های عید قربان ممنوع است.

 

صادق با قدردانی از مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک بیان کرد: امیدواریم با این روند شاهد رسیدن شهرستان به وضعیت سفید باشیم تا امکان برگزاری برنامه های ملی و مذهبی البته آنهم با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

 

وی با انتقاد از بعضی مدیران شهرستان افزود: مشاهده شده در بعضی مراسم ها و برنامه ها، مدیران حضور داشته اند این در شرایطی است که آنان برای بسیاری در شمار گروه های مرجع هستند و مردم این حرکت ها را الگو قرار می دهند.

 

فرماندار فاروج گفت: همه محدودیت ها باید تا پنج روز آینده برای مشخص شدن وضعیت شهرستان اعم از برگزاری هر گونه اجتماع در آئین های مذهبی رعایت شود.

کد خبر 955099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha