دعای عرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان مرکزی برگزار می شود

حجت الاسلام قربانپور گفت: دعای عرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان مرکزی برگزار می شود.

حجت الاسلام « صفر قربانپور» ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان و دهه ولایت به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: عید سعید قربان عید اطاعت و  بندگی پروردگار متعال و بخشش و مغفرت است.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) افزود: امسال مقرر بود که دعای عرفه در 54 نقطه شهری و روستای استان مرکزی با رعایت پروتکل هاهی بهداشتی قرائت شود که به دلیل موج دوم شیوع ویروس کرونا در استان و بر اساس تصمیمات استانی و اهمیت سلامت هم استانی ها مقرر شد در شهر های سفید برگزار شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل آمادگی مساجد و مصلاها و فراهم ساختن شرایط در فضای باز و درخواست عمومی، مقرر شد که این دعای پر فیض و برکت با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و داشتن ماسک و دستکش در مکان های شاخص همچون مصلای اراک نیز قرائت شود ولی باز هم برگزاری اینگونه برنامه ها به تصمیمات ستاد استانی و شرایط استان است.

 

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا مشکلات بسیاری را برای همگان به وجود آورده است، بیان کرد: روز عرفه فرصت مناسبی برای توبه و استغفار و دعا و نیایش به درگاه پروردگار برای ریشه کنی این بیماری است.

 

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: عرفه اصل شناخت و ارادت انسان در محضر پروردگار بر اساس دعایی که امام حسین(ع) در این روز قرائت کردن است و امید است که ما انسان ها هم بتوانیم با الگو گیری از سید و سالار شهیدان در مسیر حق گام برداریم.

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه بعد از شب های قدر، عرفه پرفضیلت ترین روزها و شب ها است، گفت: از مردم مومن و خداجو درخواست داریم که در این روز به دعا و نیایش برای رفع این بلا و مریضی باشند و در حق یکدیگر دعا کنند.

کد خبر 955146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha