کرونا باعث شده تا مردم کمتر به اهدای خون بپردازند

عشقی گفت: شیوع کرونا باعث شد تا در دنیا و ایران میزان اهدای خون کمتر شود، در تمام مراکز اهدای خون تمام مسائل بهداشتی رعایت می شود و مردم می توانند با خیالی آسوده به اهدای خون بپردازند.

«پیمان عشقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان که به مناسبت «۹ مرداد» سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران و روز ملی انتقال خون انجام شد، در خصوص میزان اهدای خون در دوران شیوع کرونا در ایران گفت: با شیوع کرونا در دنیا و ایران شاهد کاهش ذخایر خون در ایران و دنیا هستیم و به همین دلیل نیز سازمان بهداشت جهانی در روزهای گذشته وبیناری را برگزار کرد تا در این خصوص هم اندیشی صورت گیرد، و راهکارهای افزایش اهدای خون مورد بررسی قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون افزود: کاهش میزان مراجعه مردم در ایران قابل پیش بینی بود ولی مردم باید بدانند که در تمام مراکز اهدای خون همه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود و هموطنان می توانند با خیالی آسوده به اهدای خون بپردازند.

وی افزود: ذخایر خونی در ایران به صورت میانگین ۱۰ تا ۱۳ درصد کمتر از قبل شده است که از مردم درخواست می کنم با اهدای خون خود به یاری سایر هموطنان عزیز بیایند.

کد خبر 955158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha