لزوم حمایت دولت از صادرات و گردشگری در فارس

رازقی گفت: برای بهبود وضع اقتصادی کشور باید از صادر کننده در شرایط تحریم حمایت کنیم که فارس نیز ظرفیت مطلوبی در صادرات دارد و لازم است تا با توجه به پتانسیل های گردشگری در فارس، اختصاص بودجه در این حوزه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، شب گذشته (پنج شنبه 9 مرداد) در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: فعالان بخش خصوصی استان با حمایت استاندار فارس، دادگستری استان و مسئولان استانی مورد حمایت قرار گرفته اند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: حکمرانی نامطلوب در اقتصاد کشور طی چند دهه اخیر باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده و نتیجه اقتصاد کلان بر مبنای نفت، عامل وضعیت فعلی اقتصادی شده است.

وی اضافه کرد: از مسئولان ملی کشور تقاضا دارم وضعیت فعلی اقتصادی را بر گردن تحریم و کرونا نیندازند گرچه هر2  در وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی نقش دارند.

رازقی تاکید کرد: آمار درآمدهای ارزی از سال 68 تا پایان 96، یک هزار و 712 میلیارد دلار در کشور بوده اما همچنان در رفع مشکلات اشتغال پایدار و تولید تاثیر چندانی نگذاشته است.

وی ادامه داد: رتبه اشتغال کشور 187 از 188 کشور جهان است و رتبه کشور در شاخصه های کسب و کار بانک جهانی در سال 2020 از بین 190 کشور 120 بوده است و در شاخص شفافیت در سال 2020 افت هشت پله ای کرده ایم.

رازقی تصریح کرد: عده ای ناکارآمدی اقتصادی در دهه اخیر پشت تحریم ها مخفی می کنند اما ناتوانی و ناکارآمدی اقتصادی و عدم امنیت حرفه ای تصمیم گیران و عدم آینده نگری عامل این مشکل است.

وی افزود: اقتصاد کشور به توسعه و پایش فضای کسب و کار نیاز دارد  و غیر قابل پیش بینی بودن مواد اولیه و تحریم بانک مرکزی در حوزه صادرات موجب وخیم تر شدن اوضاع شده است.

رازقی تاکید کرد: برای بهبود وضع اقتصادی کشور باید از صادر کننده در شرایط تحریم حمایت کنیم و فارس ظرفیت مطلوبی در صادرات دارد و لازم است تا با توجه به پتانسیل های گردشگری در فارس، اختصاص بودجه در این حوزه افزایش یابد.

کد خبر 955340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha