شرکت در نمازجمعه حد فاصل بین ایمان و نفاق است

آیت الله عابدینی گفت: شرکت در نمازجمعه حد فاصل بین ایمان و نفاق است و کسی که انگیزه برگزاری و شرکت در نمازجمعه را ندارد باید در قلب و ایمان خود بازنگری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه محمودآباد نمونه اظهار کرد: وقتی که نمازجمعه قلب فرهنگی یک شهر نامیده می‌ شود این امر نشان می‌دهد که نمازجمعه اهمیت دارد؛ با وجود اینکه جایگاه و شأن نمازجمعه در آیات و روایات آمده است، اما هنوز در جامعه به دید یک کار جنبی و حاشیه ‌ای به آن نگاه می ‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، گام به گام به این هدف نزدیک می ‌شویم که نمازجمعه و اعمالی از این دست هم جایگاه خود را به خوبی در جامعه پیدا می ‌کنند.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری نمازجمعه را قرارگاه فرهنگی، ایمانی، بصیرتی و اخلاقی یاد کردند و همه آحاد جامعه باید در نمازجمعه شرکت کنند و این عمل منحصر به امام جمعه‌ ها نیست، این مسئله در بسیاری از آیات قرآن کریم ذکر شده است که باید در به جای آوردن این عمل انگیزه و جدیت داشته باشیم.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: شرکت در نمازجمعه حد فاصل بین ایمان و نفاق است و کسی که انگیزه برگزاری و شرکت در نمازجمعه را ندارد باید در قلب و ایمان خود بازنگری کند.

 

وی با اشاره به علائم نفاق اضافه کرد: یکی از نشانه ‌های نفاق آدمی در صورت عدم شرکت در نمازجمعه در این است که قرائت سوره منافقون در رکعت دوم نمازجمعه سفارش شده و نشانه دیگر این است که اولین اقدام رسول اکرم پس از هجرت از مکه به مدینه هم برگزاری نمازجمعه بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: نشانه سوم هم روایاتی است که می ‌فرماید اگر فردی سه هفته به طور عمدی در نماز جمعه غایب باشد، مهر نفاق بر پیشانی‌اش می ‌خورد بنابراین این موضوع هشداری بر برپایی نمازجمعه و پرداختن به محتوای مناسب در آن است.

 

وی با اشاره به اینکه دوری از نمازجمعه باعث گم کردن تشخیص دوست از دشمن می‌شود، بیان کرد: نمازجمعه باید به گونه ای باشد که بر ایمان افراد افزوده شود، به اخبار روز جامعه در آن پرداخته شود؛ امام جمعه باید آگاهی بخشی را در جریانات مختلف برای جامعه داشته باشند.

 

آیت الله عابدینی با بیان اینکه نمازجمعه موجب مصونیت مردم از نفاق می ‌شود، خاطر نشان کرد: افراد باید نسبت به تکلیف خود در اقامه نمازجمعه جدی باشند و برای جذب حداکثری مردم در برپایی نماز جمعه تلاش کنند که همه ما به نحوی در این موضوع دارای تکلیف هستیم.

 

 

 

کد خبر 955415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha