راهبردهای آمریکا در مواجهه با ایران

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هدف آمریکا از سیاه نمایی حقایق ایران و تاثیر بر افکار عمومی، ناکار کردن مولفه‌های قدرت ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سید مصطفی خوش چشم» در برنامه تیتر امشب جمعه شب شبکه خبر با موضوع " تحریم و تحریف؛ دو راهبرد آمریکا در مواجه با ایران" افزود: راهبرد آمریکا مهار ایران است و برای این کار ابزار تحریم و تهدید را به کار برده و در این میان افکار عمومی، نخبگان و دولتمردان جامعه، هدف آمریکا برای تاثیرگذاری است. در زمان اوباما دولتمردان آمریکا به این نتیجه رسیدند که تحریم ۲۰ درصد بر اقتصاد ایران موثر است.

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مقامات آمریکا هوشمندانه دنبال تغییر و تاثیرگذاری بر افکار عمومی ایران هستند. دولتمردان آمریکایی بی ارزش سازی قدرت موثر ایران را در افکار عمومی در پیش گرفتند و مولفه‌های قدرت هسته‌ای و موشکی را در نزد افکار عمومی کمرنگ کردند.

 

وی گفت: واشنگتن با دستور کار ریل گذاری افکار عمومی با استفاده از تصویر سازی دنبال تاثیر گذاری در داخل کشور است تا به اهداف خود دست یابد. تصویر سیاه نمایی برای سرمایه گذاران با هدف کوچ سرمایه، به شدت در سال‌های گذشته انجام شد و با این ابزار توانستند بر افکار عمومی تاثیر بگذارند تا جایی که برخی منزل خود را فروختند و پول آن را به خارج از کشور انتقال دادند.
 

خوش چشم گفت: دشمنان حقایق ایران را وارونه جلوه می‌دهند و با این کار ریل گذاری افکار عمومی به شکل ماهرانه‌ای تغییر پیدا می‌کند. در بررسی اکانت توئیت‌های فارسی، بیشتر موارد فیک و ربات است، اما این ترتیب، می‌تواند موارد مراکز فکری را به سرعت منتشر می‌کند. این انتشار گسترده در سطح نخبگان به شدت بر افکار عمومی تاثیر گذار است.

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: هر ابزار رسانه‌ای موجود در تلاش است تا حقایق را در نزد افکار عمومی مردم ایران وارونه جلوه دهد. راه کار مقابله با رسانه‌ها و ابزار‌های آن، روش دارد و برخورد چکشی و بستن آن روش موثر نیست. ما در سطح رسانه، مرکز فکری مناسب نداریم. هدف اصلی آمریکا درباره ایران شلوغ کردن کف خیابان و ضعف نظام و بازگشت دوباره به مذاکره است./

کد خبر 955418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha