ذبح ۱۲۶۳ رأس دام قربانی برای توزیع بین نیازمندان در گلستان

بابایی گفت: براساس برآوردهای اولیه با همت خیران گلستانی یک هزار و ۲۶۳ رأس دام سبک و سنگین قربانی برای توزیع بین نیازمندان در عید قربان ذبح شد.

«عیسی بابایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: براساس آمارهای اولیه در سطح استان گلستان به همت خیران یک هزار و 263 دام سبک و سنگین به ارزش ریالی سه میلیارد و 500 میلیون تومان برای توزیع بین نیازمندان در روز عید قربان ذبح شد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان ادامه داد: همچنین مردم خیراندیش استان گلستان به میزان 14 تن و 595 کیلوگرم به ارزش ریالی یک میلیارد و 500 میلیون تومان از قربانی خود نیازمندان استان را سهیم کردند.

 

بابایی متذکر شد: گوشت های اهدایی و همچنین سه تن و 222 کیلوگرم مرغ با ارزش ریالی 5 میلیارد و 500 میلیون تومان بین 15 هزار خانواده مددجوی کمیته امداد توزیع شد.

 

وی بیان کرد: سال گذشته مردم خیراندیش گلستان 17 میلیارد تومان در روز عید قربان کمک کردند و امسال برآورد ما این است که کمک های خیران به بیش از 20 میلیارد تومان برسد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان متذکر شد: از مشارکت مردم فهیم و خیر استان گلستان تقدیر و تشکر می کنیم و گوشت ها و نذرهای اهدایی با توجه به پروتکل های بهداشتی و در بسته بندی های مناسب تقدیم خانواده های نیازمند شد.

 

بابایی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع کرونا پایگاه های کمیته امداد را در قالب نذر سلامت فعال کردیم تا با مشارکت خیران و مردم استان بتوانیم برای نیازمندان قربانی کنیم.

 

وی افزود: در گرگان یک قربانگاه مرکزی داشتیم که 200 گوسفند با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(رحمه الله علیه) در روز گذشته قربانی شد و گوشت های این قربانی ها بین یک هزار و 400 خانواده نیازمند توزیع شد.

 

مدیرکل کمیته امداد گلستان بیان کرد: هدف گذاری امسال ما نسبت به سال گذشته متفاوت بود و در هر روستا تلاش شد که خیران یک دام زنده را در اختیار شورای زکات روستا که زیرمحموعه کمیته امداد است قرار دهند تا گوشت قربانی را بین نیازمندان توزیع کنند و  70 تا 80 درصد این مهم در روستاهای استان اتفاق افتاد.

 

بابایی یادآور شد: در سطح استان 60 پایگاه، 180 مرکز نیکوکاری در محلات و 20 اداره از چند روز قبل از عید قربان برای جمع آوری نذورات مردم و خیران همکاری کردند.

 

کد خبر 955647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha