۲۰۰ عضو کادر درمان خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده اند

بیرجندی نژاد گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تا کنون ۱۴۰ شهید مدافع سلامت و ۶ هزار کادر درمان مبتلا داشته‌ایم که خوشبختانه ۹۵ درصد بهبود یافتند و تنها ۵ نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که از این تعداد ۱۳ شهید و ۲۰۰ مبتلا از خراسان رضوی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی بیرجندی ‌نژاد» امروز(۱۱ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: بزرگترین مشکل در این روزها عدم همکاری مردم و در کنار آن تولید دارو و واسکن مخصوص بوده که در هر دو زمینه نیازمند همراهی اصحاب رسانه هستیم تا همکاری شایسته با مدافعان سلامت شاهد باشیم و در کنار آن به‌امید خدا شاهد تولید دارو و واکسن ویژه کووید ۱۹ باشیم.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه تا قبل از موج دوم تعداد ۲۰۰ مبتلا داشتیم و در موج دوم هم افزایش این آمار داشتیم، اما عدد آن هنوز مشخص نشده است، افزود: با همکاری مشترک سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی طرح‌های خوبی از ابتدای بحران کرونا اجرا شده و درخواست مکرر ما تعطیلی کارهای غیرضرور و انجام کارهای ضرور با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه یکی از معضلات کادر پزشکی کمبود تجهیزات پزشکی بوده است، خاطرنشان کرد: پزشکان به‌جهت حفظ سلامت خود و بیماران مجبور به تهیه اقلام با نرخ آزاد هستند و از مسئولان درخواست حمایت از جامعه پزشکی و تامین ملزومات موردنیاز آنان است و در این شرایط خاص و بحرانی بیش از ۸۰ درصد مطب‌ها با رعایت کامل پروتوکول‌های بهداشتی فعال هستند، هرچه تا حد امکان ارائه خدمات به‌صورت غیرحضوری بوده و فقط در موارد خاص حضور بیمار را در ۶ هزار مطب فعال در سطح استان داریم که تعداد بیمار روزانه آن بالغ بر ۲۰ هزار نفر است.

 

بیرجندی‌نژاد تصریح کرد: رشد تعرفه‌های پزشکی در برخی از موارد متفاوت‌تر از سایر موارد بوده و مجموع آن بین ۷ تا ۱۰ درصد است، اما میزان به مراتب کمتر رشدهای ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی اقلام و تجهیزات پزشکی بوده که قیمت آنان متناسب با نرخ ارز محاسبه می‌شود.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: انجام عمل‌های جراحی غیرحیاتی مانند عمل زیبایی تا زمان خروج از بحران کرونا ممنوع بوده و از رسانه‌ها می‌خواهیم اطلاع‌رسانی کافی را در این خصوص به مردم داشته باشند، ضمن اینکه اعمال حیاتی نیز با رعایت کامل پروتوکول‌های بهداشتی انجام می‌شود.

 

وی در خصوص آخرین آمار شهدای مدافع سلامت و کادر درمان مبتلا به کووید ۱۹، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور تاکنون ۱۴۰ شهید مدافع سلامت و ۶ هزار کادردرمان مبتلا داشته‌ایم که خوشبختانه ۹۵ درصد تنها بهبود یافتند و تنها ۵ نفر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که از این تعداد ۱۳ شهید و ۲۰۰ مبتلا از خراسان رضوی هستند و به فرموده مقام معظم رهبری این عزیزان شهید حساب می‌شوند و از خدمات بنیاد شهید نیز برخوردار هستند.

 

بیرجندی‌نژاد خاطرنشان کرد: سیستم غربالگری هوشمند کرونا با همکاری سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی فعال شده تا بار مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی کاهش یابد و معتقدیم که بیش از ۸۰ درصد موارد به‌صورت تلفنی و سرپایی قابل انجام است، موردی که در موج اول بحران کرونا مشاهده شد.

 

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد بیان کرد: درمان‌های کرونایی از طریق طب سنتی باید اول به اثبات برسد و سپس به مرحله اجرا در آید و در بحث بازگشایی حرم مطهر رضوی هم با وجود رعایت کامل پروتوکول‌ها از سوی آستان قدس رضوی معتقدیم که زیارت مستحب و حفظ سلامت واجب است و در شرایط فعلی موافق اعمال محدودیت‌های مجدد در این مکان مقدس هستند.

 

وی در رابطه با برگزاری کنکورها و آزمون‌ها، افزود: برگزاری یا لغو آنها هر یک مشکلات خاص خودش را دارد و باید بهترین تصمیم در جهت حفظ سلامت داوطلبان و برگزارکنندگان آزمون‌ها و کنکورها اتخاذ شود.

 

بیرجندی‌نژاد تاکید کرد: در جهت برگزاری مراسم‌های محرم و صفر حسب دستور مقام معظم رهبری جلساتی با مسئولان مربوطه خواهیم داشت که بهترین تصمیم در راستای حفظ سلامت مردم گرفته شود و برگزاری مراسم‌ها آسیبی به سلامت وارد نشود.

کد خبر 955749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha