ارسال بیش از ۱۳۰ هزار تن لیمو ترش به میادین میوه کشور

همتی گفت: با شروع برداشت لیمو ترش در شهرستان قیروکارزین، ۱۳۰ هزار تن لیمو ترش به میادین میوه کشور ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی همتی»، امروز (شنبه 11 مرداد) با اشاره به آغاز برداشت لیمو ترش در شهرستان قیروکارزین به خبرنگاران گفت: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت این محصول، 130 هزار تن لیمو ترش به میادین میوه کشور ارسال شود.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین افزود: شهرستان قیروکارزین از بزرگترین تولید کنندگان لیمو ترش در استان و کشور است و 40 درصد تولید لیمو ترش فارس و 25 درصد تولید این حصول در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: بیش از چهار هزار هکتار از اراضی این شهرستان  زیر کشت محصول لیمو ترش رفته است و شامل رقم های «لایم»، «پرشین لایم»، «مکزیکن لایم» و «لیسبون» است.

همتی با تاکید بر نحوه برداشت این حصول در قیروکارزین عنوان کرد: با برداشت غیر مکانیزه مرکبات در این شهرستان قیروکارزین، زمینه اشتغال بیش از یکصد هزار نفر روز نیروی کارگری بومی و مهاجر در باغ های قیروکارزین در فصل برداشت لیمو ترش فراهم شده است.

وی تاکید کرد: فرآوری، عصاره گیری و پکتین محصول لیمو ترش سود اقتصادی مطلوبی دارد اما فقدان این صنایع در منطقه این فرصت را برای باغداران قیروکارزین از بین برده است.

کد خبر 955771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha