جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود

مرادی، ازبرگزاری جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت در بستر فضای مجازی خبر داد.

امین مرادی رییس حوزه هنری کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، اظهار داشت: در راستای توجه به اعتلای موسیقی عرفانی دف و با توجه به وضعیت و شرایط حاکم بر کشور بدلیل شیوع ویروس کرونا، جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت امسال در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۹ دوره جشنواره بین المللی دف نوای رحمت به میزبانی حوزه هنری کردستان تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا در دنیا، تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری را دستخوش تغییر قرار داد بر همین اساس در سال جاری امکان برای برگزاری دوره دهم این جشنواره وجود ندارد.

رییس حوزه هنری کردستان افزود: در این راستا و با همکاری موسسه سپهر سوره هنر، امسال این جشنواره در قالب پویش مجازی برگزار خواهد شد و تمام علاقمندان به این ساز عرفانی در کشور و کشورهای منطقه می‌توانند در این پویش مجازی شرکت کنند.

وی بیان کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام با هشتگ‌های معرفی شده از سوی حوزه هنری کردستان در سه بخش تک نوازی، گروه نوازی و مولودی خوانی منتشر کنند.

این مقام مسئول اظهارداشت: شرایط سنی برای حضور در این پویش ملی وجود ندارد و تمام علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود:ویدیو دف نوازی باید به صورت افقی باشد ضمن اینکه در بخش تک نوازی حداکثر زمان اجرا سه دقیقه و برای ۲ بخش گروه نوازی و مولودی‌خوانی حداکثر زمان اجرا هفت دقیقه است.

مرادی تصریح کرد:علاقه‌مندان برای حضور در این پویش صفحه اینستاگرام حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر را دنبال کنند.

وی افزود: استفاده از اشعار فاخر در راستای حماسه ملی و وحدت ملی در اولویت داوری قرار خواهد گرفت و شرکت کننده باید اثر خود را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام منتشر کند و صفحه شرکت‌کننده نیز نباید خصوصی باشد.

وی یادآور شد: قرار دادن نام حوزه هنری کردستان و سپهر سوره در زیر پست منتشر شده ضروری است و برای دسترسی بهتر به آثار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بویژه اینستاگرام، شرکت کنندگان باید در زیر پست منتشر شده از هشتک های #دف-نوای-رحمت، #حوزه-هنری-کردستان،  #حوزه-هنری،  #مرکز-موسیقی-حوزه-هنری و#سپهر-سوره-هنر استفاده کنند.

مرادی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان از ۱۰ تا ۳۱ مرداد فرصت دارند آثار خود را در این پویش ملی  شرکت دهند.

گفتنی است،علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۳۲۴۳۶۲۴ و ۳۳۲۴۳۴۷۹ با پیش شماره ۰۸۷ تماس حاصل نمایند و یا به آدرس www.Artsanandaj.ir مراجعه کنند.

کد خبر 955809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha