آثار و اسناد کنگره سه هزار شهید استان زنجان مکتوب شود

حقیقی بر ضرورت برگزاری باشکوه کنگره سه هزار شهید استان تاکید کرد و گفت: آثار و اسناد کنگره سه هزار شهید استان زنجان مکتوب شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان شامگاه شنبه در جلسه هماهنگی کنگره سه هزار شهید استان در محل استانداری زنجان بر ضرورت برگزاری با کیفیت جلسات ارزشی تاکید کرد و بر ضرورت حضور مدیران دستگاه های اجرایی در جلسات کنگره سه هزار شهید تاکید کرد.

 

فتح الله حقیقی با انتقاد از عدم حضورمدیرانی بدون عذر موجه در این جلسه خاطرنشان کرد: امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا هستیم و اگر اکنون دور میزهای جلسات نشسته ایم در سایه این ازخودگذشتگی است.

 

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اینکه برای برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره نیازمند برنامه ریزی جامع و دقیق هستیم، افزود: باید هریک از دستگاه ها به وظیفه خود در اجرای این کنگره تلاش کند.

 

حقیقی با تاکید بر فضاسازی مناسب شهرها با تصاویر و نام شهدا، افزود: بنیاد شهید باید نسبت به تعویض برخی از تصاویر همت گمارد و از همکاری فرمانداری ها در این زمینه استفاده شود.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه باید تمام آثار و اسناد کنگره مکتوب شود، گفت: اعتبار از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در اسرع وقت، تامین و به دبیرخانه کنگره پرداخت شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان هم بر ضرورت برگزاری کنگره سه هزار شهید استان تاکید کرد و گفت: استان زنجان ۱۲۶ شهید ورزشکار دارد.

 

علی خلیلی با اشاره به آماده بودن مقدمات چاپ زندگینامه شهیدان اسماعیلی گفت: در تلاش هستیم تا المان و تندیس شهدا در فضاهای ورزشی نصب شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان هم با اشاره به گردآوری اطلس شهدای استان زنجان گفت: در هر صفحه این اطلس عکس، وصیت‌نامه و بیوگرافی شهدای استان چاپ خواهد شد.

 

قاسم محمدی از آماده سازی ۱۰۰ کتاب برای کنگره شهدا خبر داد و گفت: ۳۰ جلد از این کتاب ها توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان و مابقی هم از سوی حوزه هنری، تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده سازی می شود.

 

کد خبر 955853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha