دو سوم سوادآموزان به علت کرونا در امتحانات حضور نیافتند

مدیر اداره سوادآموزی شیروان گفت: امسال به خاطر شیوع کرونا دوسوم سوادآموزان این شهرستان برای شرکت در امتحانات حضور نیافتند.

«سید حسن باقرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: ترس از کرونا باعث شد برخی از سوادآموزان در جلسه امتحانات حاضر نشوند و هرچند پیگیری هم کردیم ولی  اثر بخش نبود.


 

مدیر اداره سوادآموزی شیروان بیان کرد: با پیگیری های فراوان این اداره و آموزش دهندگان برای شرکت سوادآموز در امتحانات، همچنین یک سوم هم به دلیل فصل برداشت محصول و کارگری بر سر باغ ها حضور نیافتند.

 


باقرزاده با بیان اینکه امسال برای امتحانات سوادآموزان این شهرستان در سه دوره، ۸۸ حوزه مشخص شده بود، عنوان کرد: امتحانات سوادآموزان از اواسط خرداد ماه شروع شد که نتایج آن در تیرماه مشخص شد.

 


وی خاطرنشان کرد: در دوره انتقال ۲۰۸ نفر ثبت نام کردند که ۱۹۷ نفر معرفی به حوزه شدند و ۱۳۱ نفر قبولی، در دوره تحکیم ۳۳۰ نفر ثبت نام، ۲۹۸ نفر معرفی به حوزه و ۱۴۴ نفر قبولی و در دوره سوادآموزی ۳۹۰ نفر ثبت نام، ۱۰۱ نفر معرفی به حوزه و ۸۲ نفر قبول شدند.

 


مدیر اداره سوادآموزی شیروان با اشاره به فعالیت ۱۳۰ آموزش دهنده خانم و آقا در این شهرستان تصریح کرد: تا پایان مردادماه حق الزحمه قبول شدگان پرداخت می شود که برای دوره سوادآموزی برای هر نفر ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار ریال، انتقال ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و تحکیم یک میلیون و ۶۱۰ هزار ریال پرداخت می شود.

 


به گفته باقرزاده، شیروان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی است که طبق سرشماری سال ۹۵، این شهرستان ۶ هزار و ۴۵ بی سواد دارد.

 

 

وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سوادآموزی یکی از برنامه‌های مهم اداره کل آموزش و پرورش است، گفت: جهت جذب و توسعه سواد آموزی باید برنامه ریزی دقیقی وجود داشته باشد تا افراد بیشتری شناسایی و تحت پوشش دوره‌های سواد آموزی قرار گیرند.

 

 

وی میزان بهره مندی مردم از حداقل سواد خواندن و نوشتن را یکی از شاخص‌های رشد در جامعه برشمرد و افزود: کیفیت بخشی، ایجاد انگیزه و سوق دادن سواد آموزان به سوی تحکیم سواد در کنار فراگیری مهارت‌های زندگی می‌تواند در جهت ارتقای فرهنگ سواد آموزی در استان مؤثر باشد.

کد خبر 955895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha