خانه هلال قره پشتلوی زنجان راه اندازی شد

میرزایی گفت: اولویت راه اندازی خانه های هلال در روستاها و محلات بیش از ۲۰۰ خانوار در معرض حوادث طبیعی و آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ظهر امروز در آیین افتتاح خانه‌های هلال بخش قره‌پشتلوی شهرستان زنجان اظهار کرد: خانه‌های هلال در روستاها و محلات بیش از 200 خانوار در معرض حوادث طبیعی و یا آسیب های اجتماعی راه اندازی می شود.

 

شهرام میرزایی خاطرنشان کرد: خانه های هلال با هدف تقویت و ایجاد زمینه حضور و مشارکت واقعی آحاد مختلف جامعه در فعالیت های امدادی، بشردوستانه، ارائه خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه با رویکرد تقویت ساختارهای داوطلب محور، ترویج فرهنگ وقف، صلح و نوع دوستی در جوامع محلی ایجاد می شود.

 

وی با یادآوری اینکه همزمان با راه اندازی خانه هلال بخش قره پشتلوری زنجان، چهار خانه هلال در روستاهای سهرین، سارمساقلو، حاج سیران و مشکین در بخش قره‌پشتلوی شهرستان زنجان راه‌اندازی شد، ادامه داد: خانه‌های هلال به منظور نهادینه کردن پاسخگویی به حوادث و ارتقای فعالیت‌های داوطلبی بشردوستانه در جامعه راه‌اندازی می‌شود.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان یادآور شد: ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه در برابر سوانح و فعالیت‌های بشردوستانه، افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری در برابر سوانح با رویکرد تاب‌آوری و توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسؤولیت‌های اجتماعی نیز از دیگر اهداف فعالیت خانه‌های هلال است.

 

فرماندار شهرستان زنجان هم در سخنانی بر ضرورت توجه به نکات فنی در ساخت و سازهای روستایی گفت: منازل محکم، استحکام بیشتری در مواقع بحران و زلزله دارد.

 

رضا عسگری با بیان اینکه رعایت این مهم موجب کاهش خسارت های ناشی از سیل و زلزله می شود، گفت: داوطلبان هلال احمر در کاهش آسیب‌های جانی و مالی ناشی از حوادث طبیعی نقش مهمی دارند.

 

به گفته وی، با آموزش همگانی و فرهنگ سازی در پیشگیری از حوادث می توان به کاهش خسارت های ناشی از سیل و زلزله کمک کرد.

 

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به نقش خانه‌های هلال در کمک به حادثه دیدگان در سطح شهر و روستا گفت: در این صورت امدادرسانی‌ها و کمک‌های مردمی به سهولت و با برنامه دقیق محقق می‌شود.

 

عسگری به ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در راه اندازی خانه های هلال اشاره کرد و گفت:  دهیاران و اعضای این شوراها در کنار وظایف خود باید عضو داوطلبان جمعیت هلال احمر شوند.

کد خبر 955960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha