۶۳۲ کیلومتر از جاده های جنوب کرمان دارای شیب شیروانی مناسب شد

احسان شاهرخی گفت: با اجرای عملیات اصلاح شیب شیروانی ۶۳۲ کیلومتر از جاده های جنوب کرمان دارای شیب شیروانی مناسب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «احسان شاهرخی» گفت: با اجرای عملیات اصلاح شیب شیروانی 632 کیلومتر از جاده های جنوب کرمان دارای شیب شیروانی مناسب شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان خاطرنشان کرد: با این اقدام فنی در هنگام بروز تصادفات، خودرو با کمترین حادثه و برخورد شدید با حاشیه محور به خارج از جاده هدایت و از آسیب‌های احتمالی بیشتر جلوگیری می کند.

وی با اشاره به تبعات مثبت عملیات اجرای شیب شیروانی افزود: این اقدام به ویژه در مناطق پرحادثه  جاده های جنوب کرمان  موجب کاهش چشمگیر واژگونی و در نتیجه کاهش تلفات انسانی ناشی از واژگونی شده است.

شاهرخی ابراز کرد: با هدف ایجاد ایمنی بیشتر محورهای ارتباطی کار اصلاح شیب شیبروانی توسط عوامل راهداری و با استفاده از توان و ظرفیت دستگاه های راهداری در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در حال اجر است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان تصریح کرد: با توجه به لزوم ایجاد ایمنی بیشتر تردد در محورهای اصلی و شریانی کار اصلاح و ایجاد شیب شیروانی با اولویت این محورها در دستور کار مجموعه ادرات شهرستان ها قرار گرفته است.

وی محور بزرگراهی جیرفت – کهنوج ،محور رودبار – زهکلوت، قلعه گنج – کهنوج، منوجان قلعه گنج، جیرفت – بلوک و جیرفت – دلفارد را در اولویت اجرای این عملیات عنوان کرد.

شایان ذکر است؛ شیب شیروانی سطوح شیبدار هستند که در کنار شانه جاده‌ها در اثر خاکریزی انجام می‌شود و شیب مناسب برای هدایت خودرو در صورت خارج شدن از محور را فراهم می‌کند.

کد خبر 955973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha