احداث خطوط جدید آب شهر ایلام نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: احداث خطوط جدید آب شهر ایلام نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «نورالله تیموری» ظهر امروز(12 مرداد) در دیدار با امام جمعه ایلام اظهار کرد:  تولید آب در شهر ایلام در سد 600 لیتر بر ثانیه، در چشمه‌های گُل گُل 500 لیتر بر ثانیه و در چاهای اطراف شهر ایلام 150 لیتر است که وارد شبکه شهر ایلام می‌شود که با توجه به مصرف آب در ایلام، حدود 200 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

 

وی  گفت: سد ایلام پر است و در حال سرریز شدن است اما مشکل خط انتقال آب به شهر ایلام است که این خطوط یک ظرفیتی دارد که اگر بیش از این فشار به خطوط اضافه شود لوله‌ها تخریب می‌شوند.

 

تیموری ادامه داد: اگر بخواهیم خطوط جدیدی احداث کنیم به حدود 90 میلیارد تومان هزینه نیاز است و  هرساله مدیریت آب در شهر ایلام، لب مرز بوده است.

 

مدیر آبفای ایلام تصریح کرد: هر ساله از 25 خرداد گرما شروع شده است ولی امسال از 15 اردیبهشت با گرما مواجه شدیم، هر کولر آبی در شبانه روز بین 50 تا 300 لیتر آب استفاده می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: فضای سبز شهرداری نزدیک 220 لیتر بر ثانیه از آب شرب ما را استفاده می‌کند که این موضوع به مشکل کمبود آب اضافه شده، مصرف آب ما در شرایط کرونا نسبت به سال گذشته 30 درصد افزوده شده است.

کد خبر 956120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha