کاهش تولید پسماند در جامعه فرهنگ سازی شود

فتح اللهی با بیان اینکه در حل مشکل پسماند آینده نگر باشید گفت: کاهش تولید زباله در گیلان نیازمند فرهنگ سازی و الگو قرار دادن فرهنگ گذشتگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی فتح‌اللهی» امروز(یک‌شنبه،۱۲ مرداد) در جلسه کارگروه پسماند شهرستان رشت در محل فرمانداری اظهار کرد: بی‌توجهی گذشتگان به آینده انباشت زباله را اینگونه رقم زده است.

 


فرماندار رشت با بیان اینکه در حل مشکل پسماند آینده نگر باشید گفت: کم کاری در این حوزه خسارت جبران ناپذیری بر محیط زیست گیلان وارد می‌کند.‌

 


وی با بیان اینکه تولید زباله بایستی با جدیت در گیلان بررسی شود ادامه داد: برنامه‌محور بودن یکی از مقوله‌های برون‌رفت از این معضل است.‌

 


فرماندار رشت با اشاره به اینکه ایران اسلامی کشوری باتمدن و قدمتی دیرینه است ولی نتوانسته در پسماند موفق شود خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از فرهنگ‌های اصیل ایرانی به وادی فراموشی سپرده شده که اینگونه با مشکلات جدی روبه رو هستیم.

 


وی به نعمت سفره در خانواده ایرانی اشاره و اذعان کرد: در گذشته برپایی سفره برکاتی داشت اما اکنون اینگونه نیست و از ظروف و سفرهای یکبار مصرف استفاده می شود.

 


فتح‌اللهی به انباشت کیسه های زباله و معضل آن پرداخت و تصریح کرد: با فرهنگ سازی و الگو قرار دادن فرهنگ اصیل گذشتگان می توان با بسیاری از این مشکلات مقابله کرد.

 


وی با تاکید بر اینکه از مشارکت های مردمی در این راستا بهره گرفته شود افزود:  هر کجا مردم حضور داشتند کشور موفق بوده است، در جنگ، راهپیمایی و انتخابات و دیگر عرصه ها با حضور مردم سربلند و موفق بودیم.  

 

فتح اللهی با بیان اینکه اگر معضل زباله و پسماند جدی گرفته نشود در آینده جنگل های گیلان را فقط در کتاب ها مشاهده می‌کنیم گفت: برای حل مشکل پسماند نباید منتظر پایتخت باشیم بلکه همه ما گیلانی ها بایستی در این راستا تلاش و همکاری کنیم.‌


فرماندار رشت با تاکید بر اینکه با فرهنگ سازی عمومی می توان این معضل را کاهش داد خاطر نشان کرد: در گذشته اصلا از روستا زباله تولید نمی شد و یا اینکه زباله های تولیدی در همان روستا مورد بازیافت به صورت کود قرار می گرفت و باید این روند تداوم یابد.

کد خبر 956159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha