وجود بیش از ۳۷۰۰ نیروی مازاد در شهرداری اهواز

ایزدی با بیان اینکه بیش از سه‌هزار و ۷۰۰ نیروی مازاد در شهرداری اهواز وجود دارد گفت: بسیاری از این افراد تحت عناوین خدمات، رفت و روب و همچنین فضای سبز استخدام شده‌اند اما در بخش ستادی مشغول به کار هستند که این مهم خلاف قانون است.

«محمدرضا ایزدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در طول سالیان بسیار متاسفانه در شهرداری اهواز بیش از 600 نیرو تحت عناوین خدمات، رفت و روب و همچنین فضای سبز استخدام شده‌اند اما در بخش ستادی مشغول به کار هستند.

 

عضو شواری اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه این اقدام کاملا غیرقانونی است افزود: هنگامی که پنجمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اهواز آغاز شد به ما اعلام کردند که سه‌هزار و 700 نیروی مازاد در شهردار وجود دارد و این نشان از استخدام‌های بی‌رویه و غیرقانونی است.

 

وی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه طی سه سال گذشته 700 نفر از نیروهای شهرداری بازنشسته شدند متاسفانه امکان جذب به دلیل استخدام‌های بی‌رویه فراهم نیست.

 

ایزدی با اشاره به اینکه به دلیل مسائل معیشتی و زندگی خانوارها امکان اخراج آنها وجود ندارد اضافه کرد: حقوق ماهیانه این افراد در طول یک ماه 14 میلیارد و 800 میلیون تومان است که شهرداری باید به پیمانکار پرداخت کند.

 

وی با بیان اینکه این هزینه در طول یک سال به 180 میلیارد تومان می‌رسد عنون کرد: هزینه نیروهای مازاد باید صرف خدمات شهری، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات ورزشی و اجتماعی هزینه شود.

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به اینکه نزدیک به 600 نفر از افرادی که بی‌رویه استخدام شده دارای مدرک کارشناسی و تعدادی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند ابراز کرد: پیشهاد می‌شود این افراد با توجه به مدرک تحصیلی که دارند، جایگزین افراد بازنشسته کرد.

 

وی یاد آور شد: سال گذشته بخشنامه‌ای از وزارت کشور مبنی بر جایگزینی افراد دارای مدرک تخصصی ارسال شد که این مهم همچنان در حال پیگیری است اما تاکنون عملی نشده و زمان عملی شدن آن مشخص نیست.

 

کد خبر 956256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha