آغاز دور جدید کمک‌های مومنانه مسجدی‌ها در دهه امامت و ولایت/ برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «پیام غدیر»

حجت‌الاسلام حمیدی گفت: اهالی مسجد انصارالحسین(ع) در پی توصیه مقام معظم رهبری درباره تداوم کمک‌های مومنانه به نیازمندان، ۱۵۰ بسته ارزاق را در دهه امامت و ولایت میان نیازمندان توزیع می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید هاشم حمیدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه اهالی مسجد انصارالحسین (ع) (واقع در تهران، خیابان نیرو هوایی) در پی توصیه مقام معظم رهبری درباره تداوم کمک مومنانه به نیازمندان، ۱۵۰ بسته ارزاق را در دهه ولایت و امامت میان نیازمندان توزیع می کنند، اظهار کرد: اهالی این مسجد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون نیز ۳۵۰ بسته ارزاق را میان خانواده های نیازمند توزیع کرده اند.

 

امام جماعت مسجد انصارالحسین (ع) افزود: صندوق قرض الحسنه این مسجد در دوره کرونا، دو ماه در دریافت اقساط وام ها به وام گیرندگان مهلت داد و هیئت امنای ازین مسجد نیز دریافت اجاره بهای رقبات این خانه خدا را نیز به تعویق انداخت و در مواردی نیز تخفیف ۳۰ تا ۵۰ به مستاجران درصدی داد.

 

وی افزود: مسجد انصارالحسین (ع) مسابقه کتاب خوانی «پیام غدیر» را به مناسبت دهه ولایت و امامت برگزار می کند که از طریق پیام رسان های سروش و ایتای این مسجد، اطلاع رسانی شده است. تعدادی برگه های مربوط به سوالات نیز شب ها توسط پایگاه بسیج میان مردم توزیع می شود.

 

حمیدی با بیان اینکه اقامه نماز جماعت در مسجد انصارالحسین (ع) به مدت دو ماه تعطیل شد و پس از آن در حیاط این مسجد برگزار می شد و پس از بیانیه جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد، نیز تعلیق شده است، گفت: برنامه های این مسجد در برخی از مناسبت های مذهبی در دوره کرونا نیز در حیاط این مسجد برگزار شد. شورای فرهنگی مسجد انصارالحسین (ع) هنوز برنامه ریزی برای برگزاری مراسم در ماه محرم را انجام نداده است و منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد به دلیل عدم برگزاری نماز جماعت مورد سوال و انتقاد هستند، خاطرنشان کرد: برگزار نشدن نماز جماعت و سایر برنامه های مساجد، چندان راحت نیست و ائمه جماعات باید پاسخگوی گروه های مختلف مردم باشند، همانطور که برگزاری این برنامه ها نیز با مخالفت عده دیگری از نمازگزاران همراه شده است. بنابراین مسئولان مربوطه در تصمیم گیری درباره فعالیت مساجد باید به این درخواست های عمومی توجه داشته باشند.

کد خبر 956321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha