عذرخواهی آستان مطهر علوی از برگزار نشدن نهمین جشنواره عید غدیر

آستان مطهر علوی از برگزار نشدن نهمین جشنواره عید غدیر به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، آستان مطهر علوی در بیانیه ای اعلام کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نهمین جشنواره عید غدیر برگزار نمی شود.

 

در این بیانیه آمده است: باتوجه به شرایط بهداشتی استثنایی به دلیل شیوع ویروس کرونا و پایبندی به دستورالعمل بهداشتی منتشر شده از سوی طرف های مورد نظر برای رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمع ها و تاکید مرجعیت عالی دینی بر ضرورت پایبندی به این دستور العمل، این آستان نمی تواند جشنواره عید غدیر را برگزار کند، به همین دلیل از همه مومنان و دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) به خاطر برگزار نشدن این جشنواره عذرخواهی می کند.

 

آستان مطهر علوی در این بیانیه آورده است: برای ما حفظ سلامتی و جان مومنان از اهمیت بسیار برخوردار است و از خداوند متعال می خواهیم که به مناسبت عید غدیر سلامتی و عافیت را به همگان بازگرداند و این غم و ناراحتی را به زودی برطرف کند.

 

آستان مطهر علوی جشنواره ای را در هشت سال گذشته به مناسبت غید غدیر خم برگزار می کرد که امسال به دلیل کرونا نمی تواند آن را برگزار کند.

 

این جشنواره در سال های گذشته شامل فعالیت های فرهنگی، پژوهشی، نمایشگاه های خوشنویسی، کتاب، گل، صنایع دستی، اشیای نفیس متعلق به آستان مطهر علوی، نمایشگاه محصولات کشاورزی و دامداری و برگزاری جشنواره شعر بود. همچنین پرچم حرم امام علی(علیه السلام) نیز در تعدادی از دانشگاه های عراق و مسجد الخطوه در بصره برافراشته می شد.

 

کد خبر 956404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha