دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای تطبیق افکار شیعیان با ائمه هدی (ع)

مظاهری گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای بازخوانی، تمرین و تطبیق افکار و کردار شیعیان با ائمه هدی (ع) و شناخت ولایت و ولی است.

«محمدرضا مظاهری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: عید غدیر خم یکی از اعیاد بزرگی است که می توان به تبیین جایگاه ولایت در جامعه اسلامی پرداخت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای بازخوانی، تمرین و تطبیق افکار و کردار شیعیان با ائمه هدی (ع) و شناخت ولایت و ولی است.

 

وی با اشاره به کتب «احقاق الحق» و «الغدیر» ابراز کرد: جوانان با مطالعه این آثار ارزشمند می توانند مطالب مفیدی از ولایت به دست بیاورند.

 

مظاهری رکن اساسی ولایت و تشیع را تبعیت از دستورات و فرامین دینی و عمل به قرآن و عترت عنوان کرد و گفت: سیمای تشیع در پیشانی هر شیعه ای با تبعیت از قرآن نمایان می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری به برنامه های کانون های مساجد استان در دهه امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: برگزاری مراسم عرفه، اعیاد قربان و غدیر از طریق فضای مجازی، برگزاری مراسم عرفه، اعیاد قربان و غدیر فقط در مناطق سفید، برگزاری برنامه ها در این دهه بدون توزیع نذری و پذیرایی در صورت توزیع مواد غذایی و توزیع آب بایستی به صورت بسته بندی یک نفره باشد از جمله شرایط برگزاری برنامه های دهه امامت و ولایت در کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی بابیان اینکه آیین های دهه امامت و ولایت در فضای باز ۲ ساعت و در فضای بسته یک ساعت در نظر گرفته شده است گفت: ضرورت انجام گندزدایی قبل و بعد از مراسم محل، وجود مواد ضدعفونی دست در ورودی محل برگزاری از دیگر شرایط برگزاری برنامه های دهه امامت و ولایت در کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مظاهری کنترل تردد و ورود و خروج جهت جلوگیری از تجمعات را از شرایط مهم برگزاری برنامه های دهه امامت و ولایت در کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.

 

کد خبر 956440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha