سقوط نتانیاهو از دروازه ویروس کرونا

افزایش تظاهرات یهودیان ضد سیاست های «بنیامین نتانیاهو» باعث شده است که رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی از بحران داخلی شود.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: با افزایش حجم تظاهرات شهرک نشینان یهودی ضد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نتانیاهو تلاش می کند تا این حرکت ضد دولتی را به عنوان عملی از سوی چپ گرایان این رژیم عنوان کند و همچنین افکار عمومی جهان را از بحران های داخلی در دولت صهیونیستی به سمت ماجراجویی های خارج از این رژیم منحرف کند.

 

برهمین اساس، «الیور هولمز» روزنامه نگار گاردین در قدس اشغالی در گزارشی با عنوان «اعتراض های اسرائیل بر نتانیاهو تاثیر می گذارد، اما آیا قدرت وی را تهدید می کند؟» نوشت:  تظاهرات هزاران نفر از اسرائیلی ها در خیابان ها و درگیری پلیس با تظاهرکنندگان افزایش یافته است. تظاهرکنندگان تصویر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را که منزوی تر از گذشته شده است و قدرتش در این رژیم کاهش یافته است، ترسیم کردند.

 

در این گزارش آمده است که درحالی «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین این رژیم به دلیل اتهام های مختلف از قدرت کناره گیری کرد که نتانیاهو پس از متهم شدن به رشوه،تقلب و خیانت در امانت با اعتماد به نفس از رها کردن قدرت خودداری کرده است.

 

این نویسنده معتقد است که اسرائیلی ها فرصت های متعددی برای سرنگونی نتانیاهو تنها در طول دو سال گذشته به دلیل بحران های سیاسی که نخست وزیر صهیونیستی ایجاد کرده است، داشته اند.

 

براساس این گزارش، ویروس کرونا، مجموعه جدیدی از شرایط را برای سرنگونی نتانیاهو ایجاد کرده است، به طوری که نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که میانگین موافقان نتانیاهو به شدت کاهش یافته است.اما حزب لیکود و متحدانش از محبوبیت بسیاری برخوردارند.

 

در همین حال، پایگاه اطلاع رسانی «امد» در گزارشی با عنوان« هیچ جنگ داخلی در اسرائیل نیست؛ نتانیاهو از دروازه ویروس کرونا ساقط می شود» با اشاره به افزایش اعتراض ها و برگزاری تظاهرات در این رژیم، اعلام کرد: مشخص است که این تظاهرات ها نشانه افزایش تعداد شرکت کنندگان و گسترش اعتراض هاست.

 

در این گزارش آمده است: این تظاهرات تنها محدود به یک گروه یا طبقه اجتماعی و سیاسی نمی شود، بلکه در میان تظاهرکنندگان هواداران راست گرا که در انتخابات به نتانیاهو رای دادند، نیز دیده می شود.

 

برهمین اساس، می توان گفت که نتانیاهو امروز با یک بحران واقعی مواجه شده است، بحرانی که در مقابله با شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی و بیکاری در این رژیم شکست خورده است.

 

معترضان، نتانیاهو را متهم کردند که یک نسل را برای تحقق منافع شخصی خود سرکوب کرده است. وی به چگونگی مقابله با ویروس کرونا فکر نمی کند و تنها به این مسئله فکر می کند که چگونه به خاطر اتهام رشوه، تقلب و خیانت در امانت به زندان راه پیدا نکند.

 

نتانیاهو در حالی با بحران های مختلف دست و پنجه نرم می کند که انتخابات دیگری را پیش رو دارد. وی می داند که این انتخابات نزدیک به جلسات محاکمه اش خواهد بود و این مسئله به معنای نزدیک شدن به زندان است. اگرچه نتانیاهو می خواهد با منحرف کردن افکار عمومی از بحران داخلی به خارج فرصت جدیدی را برای موفقیت در انتخابات برای خود ایجاد کند و از رفتن به زندان دور شود.

 

اگرچه به نظر می رسد که مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است، اما باید دید که این بار نتانیاهو می تواند از این وضعیت فرار کند و یا او را نیز مانند پیشینیان خود باید در زندان ملاقات کرد.

کد خبر 956577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha