اجاره ۹۹ ساله تالاب عینک/ مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی دارای امتیاز رفع شد

حاجی پور با توصیه به شهردار رشت جهت دوری از حواشی و سیاست به تشریح اهم‌ پروژه های عمرانی طی یک سال گذشته پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسماعیل حاجی پور» در نشست خبری که عصر امروز ( دوشنبه، ۱۳ مرداد) تشکیل شد، با بیان اینکه منافع شهر و شهروندان بر همه چیز و همه کس اولویت دارد اظهار کرد: شهردار نباید وارد مسائل سیاسی و حاشیه ای شود.

 

*شهردار از حواشی و سیاست دوری کند

رییس سال سوم شورای شهر رشت با توصیه به شهردار مبنی بر دوری از برخوردهای احساسی با امور افزود: شورا مافوق شهردار است و رعایت سلسله مراتب بر شهردار واجب است.

 

وی تصریح کرد: هرجا که منافع شهر و شهروندان در خطر باشد، شهردار باید نسبت به عملکرد و رفتارهای خود پاسخگو باشد.


این عضو شورا در ادامه به تشریح پروژه هایی پرداخت که طی یک سال گذشته منجر به انعقاد قرارداد و سرمایه گذاری شده که از مهمترین آن ها، امضای تفاهمنامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) است که طی آن مدیریت شهری رشت پنج پروژه عمرانی را با قرارگاه به امضا رسانده است.

 

*ساماندهی رودخانه های رشت با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا به نتیجه می رسد

به گفته حاجی پور مهمترین پروژه مورد تفاهم با قرارگاه خاتم الانبیا، ساماندهی رودخانه های رشت است.

 

وی در این باره بیان کرد: ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود از آرزوهای شهروندان رشت است که از یک سال گذشته اقداماتی مانند ساماندهی و هدایت فاضلاب و آب های سطحی به تصفیه خانه جنوب شهر با همکاری شرکت آب و فاضلاب شهری در دست احداث است.


حاجی پور افزود: برای اتمام پروژه ساماندهی فاضلاب، ۲۴ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که استاندار برای تامین آن قول همکاری داده است.


وی تصریح کرد: با تامین اعتبارات ملی و همکاری همه دستگاه های مربوطه و قرارگاه خاتم الانبیا پیش بینی می کنیم ظرف ۶ سال گام های بسیار بزرگی برای ساماندهی رودخانه های رشت برداشته شود.


رییس سال سوم شورای شهر رشت احداث روگذر میدان هفت آذر، احداث روگذر یا زیرگذر میدان مصلی و احداث زیرگذر میدان شهرداری از دیگر پروژه های موردتفاهم با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا است که امسال منعقد شد.

 

*۳۰ میلیاردتومان اعتبار برای مرمت ساختمان های تاریخی رشت

حاجی پور به همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با مدیریت شهری رشت اشاره کرد و گفت: تبدیل ساختمان ساعت شهرداری به موزه مردم شناسی و موزه بلدیه، تبدیل ساختمان مریضخانه(ساختمان هنر فعلی) به موزه هنرهای معاصر و موزه صنایع دستی و تبدیل ساختمان میرزاخلیل رفیع (اولین شهردار رشت) به موزه مشروطه نتیجه همکاری و مساعدت سازمان میراث فرهنگی با مدیریت شهری رشت بوده که برای مرمت بناهای فوق مبلغ ۳۰ میلیاردتومان اعتبار اختصاص یافته است.

 

*اجاره ۹۹ ساله تالاب عینک از سوی شهرداری

وی اجرای پروژه اتصال شرق به غرب رشت با عنوان G5 را از دیگر پروژه های مهم یک سال گذشته عنوان کرد که به مرحله فراخوان رسیده است.

 

حاجی پور با تقدیر از همکاری شرکت آب منطقه ای اعلام کرد: طبق رایزنی های انجام شده، شرکت آب منطقه ای تالاب عینک و مسیر G5 را به مدت ۹۹ سال به شهرداری اجاره می دهد تا گام های بزرگی برای گردشگری و رفع ترافیک شهر در مسیرهای فوق برای رشت رقم بخورد.

 

*پروژه سرمایه گذاری گیل لند متوقف است

رییس سال سوم شورا همچنین با بیان اینکه پروژه گیل لند ( پارک آبی) در حال حاضر متوقف شده از هرگونه پاسخگویی درباره آن امتناع کرد و تنها به بیان این جمله که" در حال رفع مشکل این پروژه  سرمایه گذاری هستیم"، بسنده کرد.


وی یکی دیگر از اقدامات شورا و شهرداری طی یک سال گذشته را رفع مشکل ساخت و ساز زمین های نسقی دانست و گفت: در حال حاضر برای تمامی دارندگان قبض های آب، برق، گاز از سال ۱۳۷۰، پروانه ساخت بر روی زمین های نسقی از سوی شهرداری صادر می شود.

 

*رعایت پروتکل بهداشتی در تاکسی ها ضروری است

حاجی پور دو بحران برف شدید سال گذشته و شیوع بحران کرونا در رشت و استان را از چالش های سخت یک سال گذشته عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: روزهای سخت زمستان ۹۸ و اوایل بهار ۹۹ با همت و همیاری دستگاه های مختلف با شورا و شهرداری سپری شده اما هنوز هم همه شهروندان و وسایل حمل و نقل عمومی از جمله ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

کد خبر 956688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha