تدارک بچه‌های مسجدالرسول(ص) برای دهه امامت و ولایت؛ از اطعام فقرا تا توزیع بسته‌های معیشتی

جهرمی با اعلام ویژه‌برنامه‌های کانون «محمد رسول‌الله(ص)» برای دهه امامت و ولایت، گفت: برگزاری مسابقه‌ «غدیر، عید آسمانی»، اطعام فقرا و توزیع بسته‌های معیشتی ازجمله این برنامه‌ها به تناسب شرایط کرونایی کشور است.

«بهداد جهرمی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از توزیع 200 پرس غذای گرم بین نیازمندان و مستمندان به مناسبت عید غدیر خبر داد و اظهار کرد: کمک های مومنانه از سوی فعالان کانون محمد رسول الله(ص) به 100 نیازمند اعطا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد «محمد رسول الله(ص)» مسجد الرسول(ص) رسالت بیان کرد: مسابقات مجازی و برپایی ایستگاه های صلواتی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با توزیع ماسک بین افراد از دیگر اقداماتی است که به مناسبت دهه امامت و ولایت انجام می شود.

 

جهرمی از برگزاری مسابقه فرهنگی «غدیر، عید آسمانی» در فضای مجازی خبر داد و گفت: این مسابقه به صورت روزانه برگزار می شود و برای برگزیدگان جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است. علاقه مندان پاسخ سوالات مسابقه را باید به شماره*137*333# ارسال کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «محمد رسول الله(ص)» مسجد الرسول(ص) مسابقه کتابخوانی از کتاب «نشانه های آفتاب» را یکی دیگر از برنامه هایی برشمرد که به مناسبت دهه امامت و ولایت اجرا می شود و تصریح کرد: برای برگزیدگان این مسابقه 18 جایزه دو میلیون ریالی در نظر گرفته شده است.

 

وی به کمک های مومنانه به نیازمندان هم اشاره کرد و گفت: در راستای تحقق پویش «# همه با هم کرونا را شکست می دهیم» راه اندازی کارگاه تولید ماسک و توزیع مواد ضدعفونی کننده به همت فعالان کانون محمد(ص) رسول الله(ص) مسجد الرسول(ص) مورد توجه قرار گرفت. به طوری که 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی در اماکن عمومی توزیع و 100 عدد بن خرید به ارزش 100 هزار تومان به خانواده های دارای معلول اهدا شد.

 

جهرمی ادامه داد: به منظور کمک رسانی به محرومین و نیازمندان هم تعدادی سبد ارزاق در دو مرحله توزیع شد، به طوری که برای 150 خانوار نیازمند در هر بسته به ارزش 300 هزار تومان و در مرحله دوم 400 بسته به ارزش 350 هزار تومان میان نیازمندان توزیع شد و پخش ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی به تعداد 2500 واحد خانه در محدوده مسجد به هر خانه دو عدد ماسک، دو دستکش و یک عدد الکل صورت گرفت.

 

وی تصریح کرد: به منظور توجه به تاکیدات رهبری توسط گروه جهادی مسجد الرسول(ص) هم در روز عید قربان گوشت قربانی در میان نیازمندان توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله مسجد جامع الرسول(ص) خاطرنشان کرد: علاوه بر این، کسبه های محل به دلیل تردد و حضور مردم برای تهیه مایحتاج زندگی لازم بود که مرتبا نسبت به ضدعفونی محل کسب و کارشان اهتمام داشته باشند، به همین جهت فعالان کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله مسجد الرسول(ص) در این زمینه نیز دست به کار شده و روزانه اقدام به توزیع پودر کلرین بین کسبه محله کرده اند و در جلسات کارگروه تخصصی مبارزه با ویروس کرونا که با حضور نمایندگان مساجد و کانون برگزار شد، مقرر کردند که ضدعفونی مغازه ها و فروشگاه های مواد غذایی  را هم مورد توجه قرار دهند.

 

گفتنی است، کانون محمد رسول الله (ص) مسجد الرسول(ص) واقع در میدان رسالت تهران یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال استان تهران است که همواره در فعالیت های جهادی و کمک رسانی به مردم محروم و نیازمند کارنامه درخشانی داشته است، به گونه ای که در سیل استان سیستان و بلوچستان از اعزام فعالان این کانون و  اهالی مساجد مجاور آن به مناطق سیل زده در قالب گروه های جهادی متشکل از پزشکان برای ارایه خدمات پزشکی و درمانی تا خدماتی همچون تقسیم اقلام در این منطقه حضور یافت و در حال حاضر نیز از زمان شیوع ویروس کرونا با بهره گیری از پتانسیل های موجود در کانون و نیروهای مسجدی و در راستای لبیک به اوامر مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جهادی با ویروس منحوس کرونا و نیز به منظور ادای تکلیف اجتماعی و انسانی در همیاری و کمک به مردم به میدان آمده و اقدام به ایجاد پایگاه مدافعان سلامت کرده است.

کد خبر 956706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha