آخرین مهلت ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونایی ۱۵ مردادماه است

فلاح لاله زاری فردا۱۵ مردادماه را پایان مهلت ثبت نام در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونایی اعلام کرد و گفت: فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی استان سمنان که تاکنون موفق به ثبت نام در این سامانه نشده اند از مدت باقیمانده برای ثبت نام استفاده کنند

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان استان سمنان،« فرشید فلاح لاله زاری» با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کسب و کار‌های به شدت آسیب دیده در بحران کرونا در حوزه فرهنگ و هنر، تسهیلات حمایتی ارائه می‌کند گفت: این فعالان می توانند برای ثبت نام تا پایان فردا15 مرداد ماه به سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir مراجعه و تقاضای خود را برای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه مذکور ثبت  کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد:۲۰ بانک و مؤسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده و متقاضیان به محض دریافت پیامک بر اساس کد ملی، باید فرایند ثبت‌نام و ارائه مشخصات اولیه را تکمیل و سپس اطلاعات ثبت شده به بانک‌های عامل ارسال و مراحل پرداخت تسهیلات را آغاز کنند.

 

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات برای جبران بخشی از آسیب های ناشی از شیوع کرونا به کسب و کارهای فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه ای تعلق می گیرد اظهار کرد: تاکنون ثبت نام فعالان فرهنگی هنری و رسانه ای و قرآنی استان سمنان نسبت به جمعیت در سامانه کارا مناسب بوده است.

 

سود این تسهیلات ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت پس از یک دوره تنفس بوده و ۲۰ بانک و مؤسسه مالی برای دریافت تسهیلات متقاضیان در سامانه معرفی شده است.

 

در اطلاعیه که از سوی دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده از صاحبان کسب ‌و ‌کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای فاقد کد بیمه و کارگاه تأمین اجتماعی دعوت ‌شده برای دریافت تسهیلات کرونایی به سامانه کارا مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

همه گیری  ویروس کرونا آسیب زیادی به کسب و کارهای مختلف از جمله فعالیت‌های فرهنگی هنری وارد کرده است و ستاد ملی مبارزه با کرونا به همین دلیل، اقدام به اعطای تسهیلات از طریق ثبت نام در سامانه کارا کرده است.

کد خبر 956802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha