۹ میلیون تن نهاده های بخش دام و طیور وارد کشور می شود/ ضرورت حمایت از باقلای بدون تانن در گلستان

بازرگان با بیان اینکه ۹ میلیون تن نهاده های بخش دام و طیور وارد کشور می شود، گفت: تولید باقلا بدون تانن می تواند مشکلات گلستان را در حوزه نهاده های دام و طیور برطرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «کامبیز بازرگان» عصر امروز(سه شنبه 14 مرداد) در دیدار با استاندار گلستان اظهار کرد: مرکز خدمات بازچیدمان شد و اتفاق خوبی رقم خورده است.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد: کشاورزان اقبال خوبی به فعالیت های ترویج در بخش کشاورزی دارند و این مهم بیانگر آن است که زحمات بخش تحقیق و ترویج بخش کشاورزی به بار نشسته است.

 

بازرگان تصریح کرد: بین رئیس سازمان جهاد کشاورزی با مجموعه مرکز تحقیقات کشاورزی استان گلستان تعامل خوبی وجود دارد و این مهم به پیشرفت کشاورزی استان گلستان کمک کرده است.

 

وی بیان کرد: در استان هایی که رابطه خوبی بین رئیس مرکز و مرکز تحقیقات برقرار نیست کارها به خوبی انجام نمی شود ولی در گلستان تعامل و همکاری خوبی را شاهد هستیم و این مهم باعث شده که مجموعه تحقیقاتی بتواند گره ها و مشکلات بخش کشاورزی را برطرف کند.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات از نظر ما یک واحد هماهنگ کننده منطقه ای است که از تخصص های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی برای پاسخ به چالش های منطقه باید بهره بگیرد.

 

بازرگان متذکر شد: برای حل مشکلات فرسایش خاک، شور شدن اراضی و امنیت غذایی تلاش خواهیم کرد.

 

وی گفت: درخواست ما از مسئولان مرکز تحقیقات بخش کشاورزی این است که از تنوع بخش های مختلفی که در مرکز تحقیقات وجود دارد استفاده شود.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی دارد، یادآور شد: مأموریت ما در حوزه تحقیقات بخش کشاورزی است.

 

بازرگان بیان کرد: اعتقاد دارم که استاندار گلستان از بخش کشاورزی حمایت لازم را دارد اما تصور می کنم که با توجه به منابع کشاورزی و منابع طبیعی استان نیاز است که بیش از گذشته به این بخش ها توجه شود.

 

وی گفت: 9 میلیون تن ذرت و بالغ بر 4.5 میلیون تن کنجاله سویا از خارج از کشور وارد استان گلستان می شود و تقریباً بالای 80 درصد نهاده های بخش طیور وابسته به واردات است.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: تولید باقلا بدون تانن در استان گلستان می تواند مشکلات استان را در حوزه نهاده های دام و طیور  برطرف کند.

 

بازرگان افزود: باید بسته حمایتی برای این موضوع در نظر گرفته شود و بتوانیم باقلای بدون تانن را در سبد تغذیه دام و طیور کشور قرار دهیم.

 

کد خبر 957023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha