انجمن صنفی هنرمندان موسیقی از هیچ کمک دولتی برخوردار نیست

سخنگوی انجمن صنفی هنرمندان موسیقی با بیان اینکه این انجمن باسابقه‌ترین نهادهای صنفی حوزه موسیقی است،گفت: این انجمن صنفی از هیچ کمک و حمایت دولتی برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  نشست خبری انجمن صنفی هنرمندان موسیقی به مناسبت روز خبرنگار ظهر امروز سه‌شنبه 14 مرداد  با حضورمحمد اطیابی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی هنرمندان موسیقی  و علی مغازه ای  سخنگوی این انجمن  در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

 در این نشست «علی مغازه‌ای»، سخنگوی انجمن صنفی هنرمندان موسیقی با تبریک روز خبرنگار به سابقه این انجمن اشاره کرد و گفت:  انجمن صنفی هنرمندان موسیقی اولین انجمن صنفی در حوزه موسیقی است که حدود 22 سال پیش و زیر نظر وزارت کار تشکیل شده است. این انجمن در وزارت کار شماره ثبت 2 را دارد. این انجمن عضو فدراسیون جهانی موسیقی است.

وی اظهار کرد: به دلیل پاره ای از ملاحظات پیش آمده  از جمله تغییر رویکردها در کلان کشور  و انجمن قرار است لوگوی جدیدی برای انجمن صنفی موسیقی طراحی شود که این کار را به یکی از گرافیست‌های شناخته شده کشور سپرده‌ایم.

سخنگوی انجمن صنفی هنرمندان موسیقی با اشاره به واکنش این انجمن به افزایش 10 درصدی مالیات بر بلیت کنسرت های موسیقی اظهار کرد: وقتی 10 درصد مالیات برای بلیت کنسرت‌های موسیقی تعیین شد، انجمن صنفی هنرمندان موسیقی واکنش جدی داشت و در نهایت هم این قانون برای سال جاری برداشته شد.

علی مغازه ای  با اشاره به این نکته که انجمن صنفی هنرمندان موسیقی با دریافت حق عضویت به حیات خود ادامه می دهد،توضیح داد: حق عضویت در انجمن رقمی است که نه می‌توان آن را بیشتر کرد، زیرا که هنرمندان توان پرداختش را ندارند و نه می‌توان آن را کاهش داد، چرا که دیگر انجمن نمی‌توان به حیاتش ادامه دهد. انجمن صنفی هنرمندان موسیقی تا کنون هیچ حمایت مالی از هیچ ارگانی نداشته است و تنها با همین حق عضویت‌ها به حیاتش ادامه می‌دهد.بخش زیادی از درآمد انجمن صنفی هنرمندان موسیقی صرف اجاره‌ی ساختمانی می‌شود که برای استقرارِ محل انجمن اجاره شده است. در نقاط مختلف جهان، چنین انجمن‌هایی حداقل از حمایتی مانند داشتنِ ساختمانی برای استقرارشان از سوی شهرداری و نهادهای ذی ربط برخوردارند.

سخنگوی انجمن صنفی هنرمندان موسیقی  با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان موسیقی نواحی توان پرداخت حق بیمه خود را هم ندارند ،گفت:  برخی از اهالی موسیقی و بویژه موسیقی نواحی  واقعاً توان مالی ندارند؛ ما به دنبال این هستیم که با حمایت سازمان‌های مختلف، بتوانیم حق بیمه این اهالی موسیقی را که توان مالی کافی ندارند تأمین کنیم.

علی مغازه ای با اشاره  به تفاهم نامه ای که  خانه‌های فرهنگی هنری کشور را تبدیل به انجمن صنفی می کند، اظهار کرد: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ارشاد و وزارت کار امضا شد که براساس آن تصمیم گرفته شده است که خانه‌های موسیقی، تئاتر و سینما؛ به انجمن‌های صنفی تبدیل شوند. در بند سوم این تفاهم‌نامه درج شده است که این تبدیلِ خانه‌ها به انجمن صنفی به شرطی انجام شود که در آن رشته انجمن صنفیِ فراگیری وجود نداشته باشد.

 

کد خبر 957024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha