سه شنبه های تکریم؛ طرحی عالمانه از ستادکانون های مساجد که قابل تقدیر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ینک شاهد طرح عالمانه دیگری، تحت عنوان طرح ملی سه شنبه های تکریم هستیم؛ طرح و حرکتی که بسیار شایسته و قابل تقدیر است که به دیدارها و عرض ارادت مسئولان به خانواده شهدا سمت و سو داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده سه شنبه (14 مرداد) در راستای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» خانواده معظم شهدا با حضور مجازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که از جوار گلزار شهدای کرمان گفت: از کرمان پایتخت مقاومت و از جوار گلزار شهدا و آرامگاه سردار دل ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به شما بزرگواران عرض سلام دارم؛ اگر چه محدودیت های اجتماعی ناشی از ویروس منحوس کرونا هزاران و میلیون ها مشتاق زیارت آرامگاه سردار دل ها را از فیض و لذت حضور در این مکان محروم کرده است اما خوشحالیم که همکاران ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور خاص ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان این توان و ظرفیت را ایجاد کردند که به لطف استفاده از امکانات فضای مجازی بتوانیم دل های مشتاقان به ولایت و شهادت را بر گرد این مزار شریف به پرواز در بیاوریم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: طرح هایی که در این دوره اخیر در مجموعه ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد به منصه ظهور و اجرا گذاشته شد، طرح های عالمه و کارشناسانه ای بود؛ از جمله طرح فهما که در سطح کانون های مساجد اجرا شد، یک طرح بسیار کامل و جامع در راستای فعالیت ها، رصد فعالیت ها و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری بود.

 

 

علیزاده در ادامه اظهار داشت: اینک شاهد طرح عالمانه دیگری، تحت عنوان طرح ملی سه شنبه های تکریم هستیم؛ طرح و حرکتی که بسیار شایسته و قابل تقدیر است که به دیدارها و عرض ارادت مسئولان به خانواده شهدا سمت و سو داد؛ تلاشی که می تواند با توجه به آن، بار دیگر و به بهانه این طرح از شهدا و دلاورمردان عرصه جهاد، شهادت و مکتب والای آن ها گفت و شنید و این کار بسیار ارزشمند و والایی است.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خوشبختانه با همت اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و کانون های فرهنگی هنری مساجد برنامه های متنوعی در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برنامه ریزی شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تقریباً حدود 76 برنامه شاخص استانی و شهرستانی داریم که در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد برنامه ریزی شده و از ابتدای سال بر اساس تقویم برنامه ها در حال اجرا است و در کنار آن، 10 برنامه شاخص که اکثراً در سطح ملی و بعضاً استانی است، در اولین سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده شده که جمع این برنامه ها بالغ بر 86 برنامه خواهد بود.

 

 

وی بیان کرد: در برنامه هایی که مرتبط با سالگرد شهادت سردار است با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویدئو کنفرانسی شاهد افتتاح و رونمایی فراخوان تئاتر ملی سردار آسمانی بودیم؛ خوشبختانه با عنایت و توجهی که شما و معاونت های مختلف به موضوع داشتند تاکنون بحث جایزه فرهنگی ادبی سردار را نهایی کردیم و طرح اولیه ارسال شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

 

 

علیزاده خاطر نشان کرد: تدارک برنامه ای برای پرداختن شخصیت قرآن و عترتی سردار سلیمانی با توجه به ارادت ویژه ای که سردار نسبت به ائمه اطهار و به خصوص حضرت زهرا(س) داشتند با معاونت قرآنی هماهنگ کردیم و تقریباً برنامه ریزی نهایی انجام شده است؛ تئاتر ملی سردار نیز برنامه ریزی و کار آغاز شده است.

 

 

وی ادامه داد: یکی از طرح های بسیار مهم و ارزنده ای که با عنایت رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حال پیگیری است و مورد توجه ایشان نیز قرار گرفته، طرح ملی جشنواره سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد است که به منظور بزرگداشت شهید سلیمانی و تولید آثار فاخر و ارزشمند در حوزه سرود و کشف استعداد های جدید دنبال می شود و امیدواریم که بتوانیم با ارائه طرح های نوین و طرح های فرهنگی و هنری در خصوص پاسداشت مقام و منزلت این شهید بزرگ سیدالشهدای مقاومت و شهدای عزیز گام های مؤثری برداریم و نام و یاد این شهدای عزیز را همواره زنده نگه داریم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: طرح سه شنبه های تکریم در استان کرمان همزمان با کشور از تیرماه آغاز شد و در 5 هفته گذشته در 5 شهرستان، کرمان، کوهبنان، زرند، بم و شهربابک طرح سه شنبه های تکریم برگزار شده است.

 

 

وی بیان کرد: در شهر کرمان، 3 خانواده 3 شهیدی و 27 خانواده دو شهیدی و 9 خانواده داریم که مادر شهید، همسر شهید هستند و امروز نیز در خدمت خانواده شهیدان حمیدرضا و مجید انجم شعاع هستیم که این خانواده 2 شهید تقدیم انقلاب کردند و دو فرزند جانباز 55 و 25 درصد که به رحمت خدا رفتند و پدر خانواده مرحوم انجم شعاع با جانبازی 50 درصد بودند و هفته گذشته به رحمت خدا رفتند.

 

علیزاده اظهار داشت: همچنین امروز در خدمت خانواده شهید حسن مصطفوی، شهید خبرنگار که به مناسبت ایام و روزهای روز خبرنگار از این خانواده های عزیز تجلیل می کنیم.

کد خبر 957102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha