مشکل خانه هنرمندان اصفهان را مرتفع می‌کنیم

درگفتگوی رادیویی با مدیرکل اموراستانها و مجلس حوزه هنری مسائل و مشکلات خانه هنرمندان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مجید مصلحی، مدیر کل امور استان‌های حوزه هنری گفت: درحال حاضربا یک ویروس جهانی مواجه هستیم که سیستم‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را به طرز چشمگیری درگیر کرده و از طرفی مشکلات متعددی درزندگی مردم از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌بینیم، به تبع آن مسائل و دغدغه‌هایی داریم و درگیر آن هستیم پس باید با حواس جمع‌تری با آنها روبرو شده و درجهت رفع مشکلات گام برداریم.


مدیرکل اموراستان‌های حوزه هنری ادامه داد: امروز به حمدالله یک عنصر معرفتی به عنوان محبت هم درمیان مدیران حوزه هنری و هم درمیان هنرمندان و جامعه هنری ما که عامل مهمی است برای حل مسائل از طریق گفت و گو با عقلانیت و رویکرد اخلاقی وجود دارد.


وی به موضوع خانه هنرمندان اصفهان اشاره کرد وافزود: واقعیت این است که آنچه در قانون آمده است به لحاظ مفاهمه و تصمیم گیری رکن است. درمورد خانه هنرمندان اصفهان که نزدیک سی سال است اصحاب هنر به عنوان خانه خودشان در آن رفت و آمد می‌کنند و به آنجا دل سپردگی دارند باید برخورد مناسبی با آن شود. هنرمندان دارای روحیه‌ای حساس هستند که باید دربرخورد با آنها دقت شود و از این نقد و نظرها نباید برنجیم.

مدیرکل اموراستانها با اشاره به اختلاف نظرهای فی مابین حوزه هنری و بنیاد شهیدگفت: در اصل مالکیت خانه هنرمندان دردست بنیاد است و به نظر میرسد این مشکلی نیست که قابل حل نباشد.


مصلحی شرایط و جایگاه، نقش بنیادشهید و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در مسائل فرهنگی به دو مجموعه درهم تنیده شباهت داد و افزود: این دو سازمان تأثیرات زیادی در فعالیتهای فرهنگی در جامعه داشته و دارند. ما با مسئولان ارشد حوزه هنری جلسه‌ای داشتیم، قرار بر این شد که از منابع مالی و سرمایه‌ای حوزه هنری استفاده کنیم وقول مساعد از سوی ریاست حوزه هنری در این زمینه داده شد تا با استفاده از سرمایه‌هایمان بتوانیم به راه حل مناسبی در این زمینه برسیم. 


مدیرکل اموراستان‌ها استفاده هنرمندان از خانه هنرمندان را تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت آن بلامانع دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مالکیت این مکان با بنیاد شهید است، بنیاد شهید می‌تواند این ساختمان را به صورت اجاره دراختیار ما قرار دهد.


وی درخصوص مشخص شدن نتیجه مذاکرات حوزه هنری با بنیاد شهید گفت: به همه هنرمندان اطمینان خاطر می‌دهیم که این دغدغه درکوتاه مدت و یا در بلند مدت مرتفع می شود. الان مسئله‌ای نیست که بخواهیم نگران آن باشیم و بنیاد شهید فشاری برای تخلیه خانه هنرمندان نیاورده است.


مصلحی در پایان یادآورشد: این مسئله قابل حل است و به هر حال ما مسائل سخت‌تر از این را در حوزه هنری تجربه کرده و به لطف الهی حل و فصل کرده‌ایم. خانه هنرمندان اصفهان مکانی که سالهاست به عنوان پاتوق هنرمندان مطرح کشور و استان اصفهان شناخته می‌شود. هنرمندانی که همه آنان دل سپرده نظام هستند و تمام تلاش خود را برای حفظ این مکان به عنوان پایگاه هنر انقلاب در اولویت برنامه های خود خواهیم داشت.

کد خبر 957163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha